På begäran... FirebladeTurbo/RC211V replica

den snabaste gör 64 typ
den trögaste gör 54 men slangar ständigt
//Niklas

Grym båge....ser fram imot det slutliga resultatet.

Kul med personer som gör nått extra och annorlunda.

Lycka till.

Så otroligt läckert. :tummenupp

Du har ingen bild på förarplatsen med mätarna osv?

Vackert! *dreglar* Jag skulle byta vad som helst mot att ha en sådan underbar skapelse!!! :bow

Men vågar man fråga hur mycket bygget har kostat hittils?

GrimReaper skrev:
Vackert! *dreglar* Jag skulle byta vad som helst mot att ha en sådan underbar skapelse!!! :bow

Men vågar man fråga hur mycket bygget har kostat hittils?

Eftersom jag har byggt allting själv så har det mest kostat tid.

Vad har du o byta då?? :D

Så inihelv*** snyggt och skönt bygge :tummenupp Det finns inte många blade turbo hojar direkt. Specielt inte av den nyaste versionen. Hur är en turbo sporthoj (inte en touringbusa) att köra igentligen går det att pressa hårt i kurvor lr blir det svårt att hantera gasen?

Ylle skrev:
Så inihelv*** snyggt och skönt bygge :tummenupp Det finns inte många blade turbo hojar direkt. Specielt inte av den nyaste versionen. Hur är en turbo sporthoj (inte en touringbusa) att köra igentligen går det att pressa hårt i kurvor lr blir det svårt att hantera gasen?

Jag har inte haft möjlightet att köra hojen på väg ännu då den inte är riktigt 100 klar men av erfarenhet på en annan turbohoj så gick det inte direkt att "ladda på" ut ur böjarna. En turbohoj är tröttare än en standard på låga varv och lite väl hetsig att fösöka åka på sladd ut ur svängarna med... Det är väl det man litegrann saknar men förbannat kul e det ändå.

No1 skrev:
En STANDARD Hayabusa gör mellan 307 och 311km/h i ÄRLIG fart!!!!!!!!!!! ;)

No1... :crash

Enligt vad jag har hört och läst så klarar bara vissa exemplar 300km/h, andra inte. Jag har dock inte själv klockat så många Hayabusor för att få en tillförlitlig siffra.

PutteLiten skrev:
Finns det några bilder på den färdiga hojen??

Ja, det gör det men jag har lovat bort hojen till ett reportage åt Allt om MC, så tyvärr kan jag inte lägga ut dom. Den kommer i näst, sästa nummer... Håll ut så länge!!
Tack för att du är intresserad. Kan tillägga att jag blev mycket nöjd med prestandan och resultatet.
/Wd

Wheeliedevil skrev:
Ja, det gör det men jag har lovat bort hojen till ett reportage åt Allt om MC, så tyvärr kan jag inte lägga ut dom. Den kommer i näst, sästa nummer... Håll ut så länge!!
Tack för att du är intresserad. Kan tillägga att jag blev mycket nöjd med prestandan och resultatet.
/Wd

Men... men... Det är ju en massa månader innan den kommer ut! :) Kan vi inte få en LIIIIIITEN teaser då? Bara en bild häcken eller något?

Klart man är intresserad, detta projekt har höjt standarden på hela sporthoj.

Rock on! :rock

Wheeliedevil skrev:
/Wd

kan du inte änns slänga ut en bild i frimärks storlek? eller PMa till moi? ;)

Jag stod länge och dregla över denna skapelse när Oves Motor hade öppet hus. Mycket imponerad över ditt bygge! Fick dock aldrig möjlighet att prata med dig under de två dagar jag var där. Maybe next year?

snobben skrev:
G R Y M T SNYGG :tummenupp
men om jag var du så skulle jag nog inte ha ett uppdraget och ett "vanligt" rör!
Du är med på att det är en replica på Rossi's RC211V va?
Han har det så fast han har ju en V5:a där dom bakre två mynnar ut under cutsen. :fakta
/WD

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...