På/avställning

Dennis

~336647~ Nr: 82 på Sporthoj.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu längre (Hade en Mille R-02)
Jag ställde på hojen idag för att ta en premiärtur (10mil blev det). När jag kom hem igen funderade jag på hur jag skulle göra. Skulle jag ställa av den igen eller ska jag ha den påställd för säsongen? Jag bestämde mig för att ställa av den igen, och för att göra det blev jag tvungen att skicka in pappret som sitter med regbeviset.

Så det slutade med att den fortfarande är påställd. Frågan är hur ni som ställer av/på så fort ni ska köra/har kört gör? Går ni igenom denna hantering varje gång? :confused:

Det går att ställa på och av lätt som bara den på vv:s hemsida,

Iallfall har jag alltid gjort så

Felix skrev:
Det går att ställa på och av lätt som bara den på vv:s hemsida,

Iallfall har jag alltid gjort så

Ja det går ju bra att göra så om man har "skrapkoden" som man får fram på skattemärket. Men eftersom jag ställde på hojen på förmiddagen så hinner man ju inte få ett nytt skattemärke till eftermiddagen :)

Har hört att man skall kunna lägga in hela hanteringen som ett kortnummer. Alltså ett för att ställa av och ett för att ställa på. Men det fungerar ju inte i det här fallet.

För man kan väl inte använda samma kod som man använde när man ställde av den i höstas?

Jag hade inget skrapmärke på min skatteskylt... tror dom har ändrat det, antagligen får du ny kylt utan skrapmärke..

Provade just på vv.se och fick meddelandet att det inte går att ställa av och på ett fordon på samma dag!!!!

Stämmer, du kan inte ställa av och på samma dag.

Vänta tills efter midnatt eller gör det i morgon, hur du än gör så blir det påställt 1 dag eller 2, som du får betala för.

Jag har kört så innan, ställt på och sen av fram och tillbaka, funkar fin fint från VV´s sida. Skriv bara upp koden från reg.beviset och spara tex på din mobil så kan du köra av/på hej vilt. Enda jobbiga är skatten, ställer du på får du betala in, ställer du av får du tillbaka pengarna och så där håller det på... tillslut vet man knappt om skatten är betald eller inte?

Frågor:
1. Om man har cyckeln avställd och sedan går in och ställer på den, får man då köra utan att ha fått och satt på skattemärket?

2. Hur lång tid tar det att få skattemärket? Man måste väl ha det för att kunna skrapa fram avställningskoden?

3. Vad var det du pratade om, "koden från reg.beviset", är det inte skattemärkeskoden som gäller när man ställer av längre?

Mera sol

Jag har min på året runt,känns skönt att kunna ta en tur så fort man ser en torr fläck på asfalten! Åkte idag föresten 2minus 05:30 imorse :(

Excalibur skrev:
Frågor:
1. Om man har cyckeln avställd och sedan går in och ställer på den, får man då köra utan att ha fått och satt på skattemärket?

2. Hur lång tid tar det att få skattemärket? Man måste väl ha det för att kunna skrapa fram avställningskoden?

3. Vad var det du pratade om, "koden från reg.beviset", är det inte skattemärkeskoden som gäller när man ställer av längre?

1. Ja det får man göra, men man måste beställa fax som bevis att man har ställt på hojen. Har man ingen fax så kan man ju faxa till jobbet eller nåt näraliggande företag, sen åka dit och säga att det finns ett fax till mig här :)

2.Det brukar ta ett par dagar att få det. Det är här som mitt problem kvarstår. Ja jag tror också att man behöver koden för att ställa av igen, men det är inte säkert. Man kan ev. använda den "gamla" koden.

3. Det finns en behörighetskod på reg.beviset som står bredvid reg.nummret i sifferform. Båda koderna + sifferformen av reg.nummret behövs.

Ställde just av hojen. Ställde på den igår. Idag när jag ställde av den igen så behövde jag inte skrapkoden.... jag gjorde det på vv:s hemsida. Jätte enkelt. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman