Kymi skrev:Must är ingen läsk, det är satans påhitt...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kymi skrev:Must är ingen läsk, det är satans påhitt...![]()
Det är ju så daaamn gottafflict skrev:Fattar inte hur nån kan dricka must.
![]()
som vardags-öhl kanske?IronMike skrev:Det är ju så daaamn gott![]()
Nä vafan, öl även till vardagsDavid Lundin skrev:som vardags-öhl kanske?
så länge du inte blandar öhl och must bara såIronMike skrev:2040122Nä vafan, öl även till vardags
![]()
Gott att dricka satans must?IronMike skrev:2040093Det är ju så daaamn gott![]()
Jaaafflict skrev:2047964Gott att dricka satans must?![]()
Nej nej, jag står utanför med mitt glas cola på både jul och påsk. Tyvärr verkar inte släkten alltid komma ihåg att jag inte dricker must. Utan blir lika förvånade varje gång. Har ju aldrig druckigt det på 25år så där.IronMike skrev:2048032Jaa![]()
.. haha längtar redan till typ sista oktober, då första flaskorna med julmust dyker upp i affärerna
you like ?
åhå *ler* ..du ser yngre ut än din ålderafflict skrev:2048093Nej nej, jag står utanför med mitt glas cola på både jul och påsk. Tyvärr verkar inte släkten alltid komma ihåg att jag inte dricker must. Utan blir lika förvånade varje gång. Har ju aldrig druckigt det på 25år så där.![]()
lorkan skrev:2034655Det är bara etiketten som skiljer va ? Åtminstone Aportekarnes, ibland har de dessutom bara tagit av julmustsetiketten och satt på en ny påskmust, så om du tittar riktigt noga och pillar lite på den kan du se rester från den gamla etiketten.Same shit, different names.
Haha, jaså? Hur gammal ser jag ut att vara då?IronMike skrev:2048191åhå *ler* ..du ser yngre ut än din ålder![]()
tigrro skrev:2048464Du har nog fel. Som vanligt.![]()
Hur förklarar du att jul och påskmust har olika färg på kapsylerna då? Sku Carlsberg ha två maskiner; En som tappar must på flaska och sätter på en julmustkork och julmustetikett. Sen en annan som tvättar bort julmustetiketten, skruvar av julmustkorken, klistrar på en påskmustetikett och skruvar på en påskmustkork? Det låter lite långsökt tycker jag..![]()
![]()
lorkan skrev:2049466Öh, diskas typ inte tomflaskor eller är jag helt ute å cyklar ?![]()
Isåfall, använda flaskor kommer in, diskas, fylls med samma grejs, på med ny kapsyl och annan etikett, ready for sale.
Är det en omöjlig tanke tycker du ? (Jag själv har ingen aning.)
lorkan skrev:ibland har de dessutom bara tagit av julmustetiketten och satt på en ny påskmust
Heheafflict skrev:2048739Haha, jaså? Hur gammal ser jag ut att vara då?
hmm... Nu kom vi en aning OT här... =)
afflict skrev:2052371Kom igen nu fegis.Jag tål det mesta.
![]()
tigrro skrev:2050955Det var inte så du sa.
Jag läser det som att de INTE sku tömma och diska flaskorna emellan.
Sen är det väl så att den typen lite mjukare PETflaskor (med 2 kronors pant) som just Apotekarnes använder smulas ner i återvinningen?
Jag tycker åtminstone lika mycket om både jul- och påskmust. De höjer ju stämningen på de båda högtiderna.![]()
20afflict skrev:2052371Kom igen nu fegis.Jag tål det mesta.
![]()
Fast det är det en del som säger faktiskt. Var på en fest för ett par månader sen och där var det ett par som vägrade inse att jag var äldre än 21.IronMike skrev:205283920![]()
Tss... du är ju suverän på att gissa.spectre skrev:205250445, kanske 50 skulle jag tippa på.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |