PÅSKMUST vs JULMUST!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
2048032 Jaa :tomten :P .. haha längtar redan till typ sista oktober, då första flaskorna med julmust dyker upp i affärerna

you like ?
Nej nej, jag står utanför med mitt glas cola på både jul och påsk. Tyvärr verkar inte släkten alltid komma ihåg att jag inte dricker must. Utan blir lika förvånade varje gång. Har ju aldrig druckigt det på 25år så där. ;)

afflict skrev:
2048093 Nej nej, jag står utanför med mitt glas cola på både jul och påsk. Tyvärr verkar inte släkten alltid komma ihåg att jag inte dricker must. Utan blir lika förvånade varje gång. Har ju aldrig druckigt det på 25år så där. ;)
åhå *ler* ..du ser yngre ut än din ålder ;)

lorkan skrev:
2034655 Det är bara etiketten som skiljer va ? Åtminstone Aportekarnes, ibland har de dessutom bara tagit av julmustsetiketten och satt på en ny påskmust, så om du tittar riktigt noga och pillar lite på den kan du se rester från den gamla etiketten. :) Same shit, different names.

Du har nog fel. Som vanligt. :hihi
Hur förklarar du att jul och påskmust har olika färg på kapsylerna då? Sku Carlsberg ha två maskiner; En som tappar must på flaska och sätter på en julmustkork och julmustetikett. Sen en annan som tvättar bort julmustetiketten, skruvar av julmustkorken, klistrar på en påskmustetikett och skruvar på en påskmustkork? Det låter lite långsökt tycker jag..:rolleyes: :7peta

tigrro skrev:
2048464 Du har nog fel. Som vanligt. :hihi
Hur förklarar du att jul och påskmust har olika färg på kapsylerna då? Sku Carlsberg ha två maskiner; En som tappar must på flaska och sätter på en julmustkork och julmustetikett. Sen en annan som tvättar bort julmustetiketten, skruvar av julmustkorken, klistrar på en påskmustetikett och skruvar på en påskmustkork? Det låter lite långsökt tycker jag..:rolleyes: :7peta

Öh, diskas typ inte tomflaskor eller är jag helt ute å cyklar ? :D
Isåfall, använda flaskor kommer in, diskas, fylls med samma grejs, på med ny kapsyl och annan etikett, ready for sale.

Är det en omöjlig tanke tycker du ? (Jag själv har ingen aning. :D)

lorkan skrev:
2049466 Öh, diskas typ inte tomflaskor eller är jag helt ute å cyklar ? :D
Isåfall, använda flaskor kommer in, diskas, fylls med samma grejs, på med ny kapsyl och annan etikett, ready for sale.

Är det en omöjlig tanke tycker du ? (Jag själv har ingen aning. :D)

Det var inte så du sa.
lorkan skrev:
ibland har de dessutom bara tagit av julmustetiketten och satt på en ny påskmust

Jag läser det som att de INTE sku tömma och diska flaskorna emellan.
Sen är det väl så att den typen lite mjukare PETflaskor (med 2 kronors pant) som just Apotekarnes använder smulas ner i återvinningen? :tungan
Jag tycker åtminstone lika mycket om både jul- och påskmust. De höjer ju stämningen på de båda högtiderna. :öl

tigrro skrev:
2050955 Det var inte så du sa.

Jag läser det som att de INTE sku tömma och diska flaskorna emellan.
Sen är det väl så att den typen lite mjukare PETflaskor (med 2 kronors pant) som just Apotekarnes använder smulas ner i återvinningen? :tungan
Jag tycker åtminstone lika mycket om både jul- och påskmust. De höjer ju stämningen på de båda högtiderna. :öl

Du citerar en mening utan att se till helheten och vi snackar självklart glasflaskor här. Vilket de flesta drycker bör konsumeras ur. :)

afflict skrev:
2052371 Kom igen nu fegis. ;) Jag tål det mesta. :nicka
20 :)

..drack påskmust nyss, damn gott.

nyss gjorde jag mig en påskmust on deluxe, påskmust + rom.

:yoparty sen blire sängen

IronMike skrev:
Fast det är det en del som säger faktiskt. Var på en fest för ett par månader sen och där var det ett par som vägrade inse att jag var äldre än 21. :hihi
Fast iofs är väl inte den där bilden den mest visande av min ålder.

spectre skrev:
2052504 45, kanske 50 skulle jag tippa på.
Tss... du är ju suverän på att gissa. :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...