Ozzy stämmer Tony Iommi

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Black Sabbath efter Ozzy är förbannat dåliga. Från ett mörkt och unikt sound går dom till att låta som vilket dåligt hårmetalband som helst. Sämst blir det med Tony Martin. Wailande skit som låter som rockparodierna i South Park.

Black Sabbath efter Ozzy är förbannat dåliga. Från ett mörkt och unikt sound går dom till att låta som vilket dåligt hårmetalband som helst. Sämst blir det med Tony Martin. Wailande skit som låter som rockparodierna i South Park.

Ja jag blir helt förvånad när människor säger att dom föredrar Sabbath utan Ozzy, ungefär som att man skulle träffa ett gäng människor som tycker att mjölk är godare med salt i.

Suck!
Sharon är bara för mycket!
Black Sabbath slog igenom med Ozzy, Ozzy lämnade bandet, Dio tog vid osv.
Skulle Ozzy ha någon substans i sin hävd om namnet skulle bandet ha bytt namn redan när han lämnade bandet, men de gjorde de inte.
Det är ungefär som om Eric Bell ska hävda rätten till Thin Lizzy, bara för att han var den förste gitarristen, eller för den delen Deep Purple...
Jag tycker faktiskt att varje version av Black Sabbath har haft sina kvaliteter och jag började "lyssna" på Black Sababth - Headless Cross så att Tony Martin är delad bäst sångare med Dio enligt mig.

Det är ungefär som om Eric Bell ska hävda rätten till Thin Lizzy, bara för att han var den förste gitarristen, eller för den delen Deep Purple...
Eller så är det som att någon som var med och startade bandet, var med på de första åtta skivorna varav sex är riktiga klassiker och är den absoluta symbolen för bandet och det första som alla tänker på när de hör namnet Black sabbath inte tycker att Iommi har ensamrätt till namnet.

Fråga 100 pers på gatan vem de tänker på när du säger black sabbath så har du 90 stycken som säger Ozzy Osbourne. Sen kan man ju även ta en titt av hur mycket Black sabbath t-shirts och annat som har Ozzy Osbourne på sig.

Eller så är det som att någon som var med och startade bandet, var med på de första åtta skivorna varav sex är riktiga klassiker och är den absoluta symbolen för bandet och det första som alla tänker på när de hör namnet Black sabbath inte tycker att Iommi har ensamrätt till namnet.

Fråga 100 pers på gatan vem de tänker på när du säger black sabbath så har du 90 stycken som säger Ozzy Osbourne. Sen kan man ju även ta en titt av hur mycket Black sabbath t-shirts och annat som har Ozzy Osbourne på sig.

Jag håller med om att Ozzy är en stor del av Sabbaths storhet. Men det blir lite av en Harley-Davidson-grej av det hela.
Att folk på gatan tycker att Harleys är finfina grejer kan du tacka deras PR-avdelning för. På samma vis har Ozzy PR-folk på senare tid gjort en hel del för att pusha på hans legenndstatus.

Vem som egentligen borde ha rätt till namnet vågar jag inte uttala mig om. Jag tycker mest att det är märkligt att Ozzy processar. Man undrar om han är sur för att Iommi inte vill göra reunion-tours.

Jag tycker faktiskt att varje version av Black Sabbath har haft sina kvaliteter och jag började "lyssna" på Black Sababth - Headless Cross så att Tony Martin är delad bäst sångare med Dio enligt mig.

Tycker jag också, original-Sabbaths koncept var mer än urvattnat 1978, de hade bränt sitt bästa krut helt enkelt. Heaven and Hell kom som en käftsmäll, en av världens bästa plattor alla kategorier.

De enda plattorna jag inte riktigt gillar är den halvtradiga Seventh Star med en fet, nerknarkad Glenn Hughes i skägg och hockeyfrilla. Born Again för den ruttna produktionen (Tänk Digital Bitch med ett riktigt ljud, även om den låter mer Deep Purple än Sabbath) och Forbidden för att jag helt enkelt inte gillar låtarna nåt vidare.

Senaste plattan är för övrigt asbra, sataniskt snortung!

Heaven and Hell kom som en käftsmäll, en av världens bästa plattor alla kategorier.

:fakta :yoparty

Jag tycker allt blev bättre sen Ozzy lämnade, både Black Sabbath och Ozzys solomaterial men att han ska rätt till namnet? Nä, de broarna har han bränt. Band får fortsätta utan originalmedlemmarna och särskilt en som spelat ut sin roll - för det tycker jag Ozzy hade gjort med råge. Han ser ut som en idiot på scen, han sjunger halvtaskigt utan autotuner och han är bevisligen inte särdeles musikalisk. Black Sabbath förtjänar bättre.

:fakta :yoparty

Jag tycker allt blev bättre sen Ozzy lämnade, både Black Sabbath och Ozzys solomaterial men att han ska rätt till namnet? Nä, de broarna har han bränt. Band får fortsätta utan originalmedlemmarna och särskilt en som spelat ut sin roll - för det tycker jag Ozzy hade gjort med råge. Han ser ut som en idiot på scen, han sjunger halvtaskigt utan autotuner och han är bevisligen inte särdeles musikalisk. Black Sabbath förtjänar bättre.
Hur mycket merchandise med Ozzys ansikte eller från skivor han sjöng på tror du de säljer vs merchandise med Tony Martin eller Dio?

Hur mycket merchandise med Ozzys ansikte eller från skivor han sjöng på tror du de säljer vs merchandise med Tony Martin eller Dio?

Det är fortfarande ett band, ett band är ingen demokrati och rättigheter får man se till att ha när det gäller. Hur tror du det skulle gå med Beatles rättigheter om Paul McCartney stämde Michael Jackson nu? Som sagt, Ozzy brände sina broar och han får stå sitt kast, sånt är livet.

Varumärket Ozzy är så satans solkat så det finns inte. Jag förstår Tony Iommi, pengar har han såhan klarar sig, vad finns annars för anledning att åka runt på en cirkus med Sharon och hennes freakshow-make och spela gamla hits framför att göra ny musik med sångare som har något kvar att ge, som Ronnie Dio och Glenn Hughes?

Jag låter kanske som om jag inte gillar Ozzy, helt fel, jag har samtliga Sabbath och soloplattor med Ozzy, men han och hans omgivning beter sig som riktiga arslen och det stör mig.

Jag låter kanske som om jag inte gillar Ozzy, helt fel, jag har samtliga Sabbath och soloplattor med Ozzy, men han och hans omgivning beter sig som riktiga arslen och det stör mig.
:fakta
Så sant, jag har precis samma åsikt.
Det finns tom en gräns för hur svinig en rockpersonlighet får vara och Osbournes har gått över den med råga. :mattias

Back