Oycksfallsförsäkring som gäller vid tävling?

Hmmm...försäkringsbolagen verkar ha dålig koll på sina egna försäkringar :kocko De gånger jag ringt LF o TH så har jag fått nobben när det gäller RR-tävling. Men tydligen ska det ju gå eftersom vissa här på forumet har en gällande försäkring. Får försöka vara lite envis och ha ett stoooort tålamod så kanske man får till det till slut. Stort tack för hjälpen allihopa :tummenupp

Andreas
#72 R1000

För att förvirra situationen totalt så kommer ett slutgiltligt svar från TH nu.

Trygghansa har ingen försäkring som täcker RR träning och tävling.
MEN
på något sätt har jag fått det inskrivit i mitt försäkringsbrev att det skall täcka. Så händer det mig något så är jag försäkrad enda tills ett nytt försäkringsbrev kommer, och där det står att mina villkor är ändrade.
Så jag har alltså lyckats pricka in 7 rätt på TH´s lottorad :D

Da Weasel skrev:
Hmmm...försäkringsbolagen verkar ha dålig koll på sina egna försäkringar :kocko
LF består av ett antal fristående bolag som samverkar under ett gemensamt namn. Varje bolag skapar sina egna försäkringar och sina egna försäkringsvillkor. I Skåne gäller försäkringen även under tävling. Eller gjorde ivf senast jag kollade (förra året).

Det är annars bara att gå in på deras hemsida och ladda ner försäkringsvillkoren. Då ser man ju om den gäller eller ej.

SalusAnsvar har en olycksfallsförsäkring utan "extremsports"-undantag.
Jag betalar 81 kr/månad för min. 30 basbelopp

Jag ringde och kollade med Folksam. Åh min olycksfallförsäkring via facket gäller på både träning och tävling.

Nån mer som har det?

Arawak skrev:
Jag ringde och kollade med Folksam. Åh min olycksfallförsäkring via facket gäller på både träning och tävling.

Nån mer som har det?

Samma här, finns inga som helst begränsningar öht i min nytecknade gruppförsäkring, gäller tom vid fallskärmshoppning. Kostar 49 spänni månaden eller liknande för 40 basbelopp. Gruppförsäkringar är inte bara billigare utan har bevisligen även mer förmånlig när det gäller föreskrifterna.

Arawak skrev:

Nån mer som har det?
Jag har ocskå Folksams olycksfallsförsäkring. Den gäller för både träning och tävling men inte på SM-nivå sa gubben, så den duger åt mig :D

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back