Oxtar Supermotard stövlar

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Är det någon som har dessa? Är dom bra?
Ska köpa stövlar och valet är mellan dessa och ALPINESTARS TECH-8.

65-785-42.jpg

Ett tips, titta och prova SIDI Flex Force

Jocke W skrev:
Ett tips, titta och prova SIDI Flex Force

Jepp har kollat på dom men blev avrådd pga skruvarna som sitter i fotsulan. Det sitter två skruvar precis där man har fotpinnen vilket gör att man sliter ut skallen på skruven och den blir ett helvete att få loss när man ska byta sulan.

IO skrev:
Jepp har kollat på dom men blev avrådd pga skruvarna som sitter i fotsulan. Det sitter två skruvar precis där man har fotpinnen vilket gör att man sliter ut skallen på skruven och den blir ett helvete att få loss när man ska byta sulan.
Efter några hundra timmars åkning kanske om du använder dom till gatåkning/motardbana.Mina har inga särskilda skador på skruvarna efter två säsonger....

Busaberg skrev:
Efter några hundra timmars åkning kanske om du använder dom till gatåkning/motardbana.Mina har inga särskilda skador på skruvarna efter två säsonger....

Hmmm.. ok bra att få lite perspektiv på det. Man kanske kan skruva ur de två under sulan?

Hur är Sidi annars i flex, är det bra känsla i stöveln?

Dom är väldigt mjuka och smidiga direkt,utan "inkörning" jämfört med Tech 6 tex.Plastklossarna man kan skruva dit spar en hel del på sulorna när man åker gokartbana också.Skruvarna vid justeringen i skaftet vill gärna lossna,håll koll på dom.

Ok, tack för infon. Jag ska testa dom imorgon och det får bli de som sitter bäst. Lelles har ju Sidi Flex Force S.R.S för 2.195:- nu och det är dit jag ska.

jag har köpt sånna, jag tycker dom är kanon, dock har jag inte använt dom mer än kanske 10 timmar än så länge.
/mvh erik

IO skrev:

65-785-42.jpg
Lätt val Tech 8 är de skönaste stövlarna jag ha någonsin haft. Dock kan man inte ha något annat efter man har haft dom. De är lite hårda i början men sen blir det grymt bra. De har fått bra lov ord i alla tidningar och är väldigt säkra.

Strunta i Flex Force SRS:en. (Tycker jag)

Nya sulor till vanliga Flexforce kostar runt 50:-. Bara att skära bort de gamla och limma på en ny sula.

Testade Oxtar idag, satt inte så bra på mina fötter. Ganska smala framtill och det passar inte mina båtar.

Sidi-stövlarna satt helt ok, mycket smidiga men fanns tyvärr inte i rätt färg/storlek (svarta/42). Alpinestars Tech-8 satt perfekt (tech-10 satt ännu bättre). Kommer nog bli Alpinestars Tech-8 så småningom, kan få dom till bra pris på annat håll.

Även Alpinestars Vector satt ok men svår att byta sula på. Nån som testat dom?

Ja kör med vector, men bara för att jag hade dom till cross förut. Dom kommer i bästa fall hålla nästa säsong. Jag har skrapat upp dom ganska mycket.

Ja tycker tech 10 är så otroligt tung och klumpig, har inte kört me den men har haft den på foten en stund för att känna.

Sidi Flex force är enligt mig helt klart den bästa skon som finns på marknaden just nu. Känslan man får med dom är helt oslagbar!

Jag provade en hel rad med Oxtar-kängor nere på Cypern förra året, men de passade verkligen inte mina fötter. Dom kändes faktiskt helt hemska för att vara rak. Jag köpte mig ett par Vector istället och de satt som gjutet från början.

IO skrev:

65-785-42.jpg

Helt klart OXTAR har haft tech8 oxså men oxtar är så j____a skön sitter som klister på foten och lätt och smidig, samt billiga sulor + lätta att byta och de sitter kanon.... Kör även med oxtar race stövlar när jag kör rr båge och det är ju klart de bästa stövlarna jag kört med...

///Micke

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...