Overheadmålning i garaget. Förslag på motiv?

Gör det inte, du kommer bara ångra dig. Jag gjorde en väggmålning här hemma i trappen och det var fan inte kul :mad: När du väl har börjat så inser du att "det här var riktigt surt, jag hyr en liten neger som gör det istället."
För det är ett jääääävla pill och har du lika stort tålamod som mig *obefintligt* så tar du ditt förnuft till fånga och skiter i det.

Men den blev fin åtminstone. Min målning alltså...

Säger man sådär i Arboga eller är det bara du?
Det är såna där uttryck som får mig att överväga om jag ska lämna SH.

Lekte lite igår med photoshop på lite bilder av mig o tjejen, skogen utanför huset o gamla bilen. Synpunkter?

Bifogat

• väggmålningsförslag.jpg
    väggmålningsförslag.jpg
    104.4 KB · Visningar: 43
  • väggmålningsförslag (2).jpg
    väggmålningsförslag (2).jpg
    129.4 KB · Visningar: 38
  • väggmålningsförslag (3).jpg
    väggmålningsförslag (3).jpg
    74.4 KB · Visningar: 35
  • väggmålningsförslag (5).jpg
    väggmålningsförslag (5).jpg
    222.2 KB · Visningar: 35
  • väggmålningsförslag (6).jpg
    väggmålningsförslag (6).jpg
    29 KB · Visningar: 37
  • väggmålningsförslag (7).jpg
    väggmålningsförslag (7).jpg
    65.8 KB · Visningar: 36
  • väggmålningsförslag (4).jpg
    väggmålningsförslag (4).jpg
    94.9 KB · Visningar: 37
Last edited:
Lekte lite igår med photoshop på lite bilder av mig o tjejen, skogen utanför huset o gamla bilen. Synpunkter?

Första bilden var det uttrycksmässigt bäst liv i tycker jag! :tummenupp
Men "tapetmässigt" var det tyvärr också väldigt mycket svart i den bilden pga av bakgrunden :gnissla

Vad tror du om färgerna var de omvända?

Prova. Men det känns som att förhållandet då blir som bild # 2. väldigt mycket vitt. Men man kanske kan beskära den lite. Det var bättre föhållande mellan mörkt och ljust i bild #3. Men av personportätten är det mest sug i ansiktena i bild #1. Tycker jag.

Audi-reklam på väggen känns lite opersonligt, men det är ju jag det, :D

Nåväl, du har säkert fler bilder. Och andra här som tycker.
Nu måste jag jobba lite :gnissla

Säger man sådär i Arboga eller är det bara du?
Det är såna där uttryck som får mig att överväga om jag ska lämna SH.

Jag kan inte svara för andra invånare i staden men jag gör det åtminstone.
Om du grundar ditt beslut att lämna sporthoj på grund av mina uttalanden så har du större problem än att inse att alla inte är så jävla politiskt korrekta.
Om du kände mig så skulle du förstå att sådana ord inte har någon negativ betydelse om man räknar med människovärde.
Inte för att jag tycker att alla människor är lika mycket värda, absolut inte, men jag grundar det inte på hudfärg eller sexuell läggning som du verkar tro.
Men jag är inte större än att jag kan be om urskt för mitt uttalande, jag ville inte att någon skulle ta ille upp i samband med det.

Och slutligen; Jag har kallat två av mina negervänner för just negerjävel utan att de tar illa upp, varför skulle de liksom? Om det kom från skinnbula med bomberjacka och kamphund i koppel och Dr marteens så kanske de skulle reagera.

Jag tror inte heller att du är rasist. Jag tycker bara sånt där pubertalt språk ser så jävla illa ut i skrift. Man ska kunna logga in här som ny medlem och känna sig välkommen utan att man måste vara medelklassvenne som oss.

Det är ju stor skillnad på att tex med självironi säga så till folk man känner. Men när det står i skrift, för hela världen att läsa, så leder det ju till att SH ser rasistiskt ut.

/J

Jag kan inte svara för andra invånare i staden men jag gör det åtminstone.
Om du grundar ditt beslut att lämna sporthoj på grund av mina uttalanden så har du större problem än att inse att alla inte är så jävla politiskt korrekta.
Om du kände mig så skulle du förstå att sådana ord inte har någon negativ betydelse om man räknar med människovärde.
Inte för att jag tycker att alla människor är lika mycket värda, absolut inte, men jag grundar det inte på hudfärg eller sexuell läggning som du verkar tro.
Men jag är inte större än att jag kan be om urskt för mitt uttalande, jag ville inte att någon skulle ta ille upp i samband med det.

Och slutligen; Jag har kallat två av mina negervänner för just negerjävel utan att de tar illa upp, varför skulle de liksom? Om det kom från skinnbula med bomberjacka och kamphund i koppel och Dr marteens så kanske de skulle reagera.

Måla efter en overhead är ju något av det enklaste som finns, så misslyckas du med det är du nog ingen hejare på att rita. :gnissla
Finns en gammal tråd nånstans, en kille som har en såndär målning på Nicky Hayden, (kan ha varit någon annan också, minns kanske fel) på sovrumsväggen.

Vilken skräck att vakna och slå upp ögonen på Haydens stomatolsmile.....

Själv har jag en 2x2,5m fotoutskrift på mig själv sittande på väggen. Narcissism är också kärlek :yoparty

Jag tror inte heller att du är rasist. Jag tycker bara sånt där pubertalt språk ser så jävla illa ut i skrift. Man ska kunna logga in här som ny medlem och känna sig välkommen utan att man måste vara medelklassvenne som oss.

Det är ju stor skillnad på att tex med självironi säga så till folk man känner. Men när det står i skrift, för hela världen att läsa, så leder det ju till att SH ser rasistiskt ut.

/J

Förvisso, och på den punkten är du bättre än mig *säkert på många andra också* då jag alltför ofta skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker om mig. Men jag har försökt bättre mig, dock inte för min egen skull men min flickvän tyckte det skulle vara roligare om hon umgicks med en person som inte var så illa omtyckt.
Men jag är fortfarande väldigt dryg och kläcker ur mig en del olämpliga saker, men jag ska tänka lite mer på dig nästa gång jag skriver :krama

Förvisso, och på den punkten är du bättre än mig *säkert på många andra också* då jag alltför ofta skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker om mig. Men jag har försökt bättre mig, dock inte för min egen skull men min flickvän tyckte det skulle vara roligare om hon umgicks med en person som inte var så illa omtyckt.
Men jag är fortfarande väldigt dryg och kläcker ur mig en del olämpliga saker, men jag ska tänka lite mer på dig nästa gång jag skriver :krama

Precis det intrycket har jag av dig från SH också: att du verkar vara en bra och ansvarstagande grabb, men med ett ibland provokativt språk. :krama

Det verkar ju vara en hel bransch det här med "Wall Murals" för övrigt! :D

http://www.hgtv.com/decorating/how-to-paint-a-wall-mural/index.html

http://www.wallmurals123.com/painting-wall-murals-projector-method.html

http://ask.metafilter.com/37463/Wall-painting-how

profilepic24203_13.gif

Du får den självklart i bättre kvalite´ :tummenupp

Pma om du är intresserad! ;)

Edit: Ok, jag skall leta reda på den bara, skickar ett pm när jag hittat den.

Tycker att den här bilden var bäst.

För att inte få målningen så mörk så tänk istället motivet i ljusare gråskalor.
Behöver ju inte vara svart och vill för att skapa starka kontraster.
2-3 steg mellan färgerna i NCS skalan ger skarpa linjer.:tummenupp

Bifogat

• v%C3%A4ggm%C3%A5lningsf%C3%B6rslag.jpg
    v%C3%A4ggm%C3%A5lningsf%C3%B6rslag.jpg
    5.6 KB · Visningar: 210
Om du aldrig gjort något sådant förut, börja i så fall med lite enklare motiv..
Roy Lichtenstein har många snygga motiv att välja på. :)

Bifogat

• roy1.jpg
    roy1.jpg
    16 KB · Visningar: 42
  • roy2.jpg
    roy2.jpg
    55.7 KB · Visningar: 40
  • roy3.jpg
    roy3.jpg
    7.1 KB · Visningar: 212
Det blev en egobild av mig o tjejen...;) Dock målad på en stor (tunn) gipsskiva som jag ska sätta upp på väggen...

Bifogat

• IMG_2259.jpg
    IMG_2259.jpg
    48 KB · Visningar: 46
Det är många man vill ska lämna sporthoj men det kommer inte inträffa för det. Du är välkommen att pm'a mig om du känner att du har blivit illa bemött av mig så kanske jag får be om ursäkt.
Och läs gärna resten av det jag skriver, negerjävel klingar lika illa som smålänning i mina öron= Inte så stort väsen av det hela. Men som sagt, jag ska tänka före jag skriver nästa gång och inte använda mig av sådana uttryck.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger