ovanligt svag på låga varv?

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kommer
Jag sitter här med min polare som har en aprilia rs 125 -01a.

Nyss var vi ute och vi ställde upp nålen ett snäpp så att den skulle få mer bensin eftersom tidigare har den varit så att när man står på tomgång o gasar fullt så håller den på att stanna lr så stannar den. Den var även väldigt svag på låga varv så att starta i uppförsbacka var väldigt svårt. även fast man höll runt 5000 varv och började slira lite lätt på kopplingen så sjönk varvet direkt och den höll på att dö.

Efter att vi ställt om nålen och höjt tomgången en aning så har det blivit ganska mycket bättre men inte perfekt. Den är relativt stark över 3000 varv men blir ganska svårkörd i starten. men om man kommer under 3000 varv blir den direkt lite klenare. men det ja har att gämföra med är bara min cagiva, för jag kommer inte ihåg hur min andra polares aprilia var.

Men det ja undrar är om de är något mer att göra och om ni andra aprilia ägare med ostrypta hojjar hur ni har ställt nålen? för vi satte den i det högsta läget så att den öppnar tidigare.'

//AlpinA F1skeN
 
Går den rent annars då? Rapp utan motstånd?.. och går den som den ska efter 6-7k ? Bygeln i CDI:n är klippt? Iofs så gäller ju det enbart svackan vid 5k.. Enda jag kan tänka mig är dåligt inställd avgasport, märks tydligt då kicken strax efter 7000rpm blir betydligt värre. Annars kanske det bara är på tiden att åtminstonde byta ringar. Helt orginal i motorn?
 
Motorn är helt original och cdi:n är klippt. När man kommer upp i varv så går den helt normalt det är bara på de lägsta varven den är svag. Ringarna borde det inte vara dags att byta eftersom den endast gått strax under 600 mil ås den är helt fräsh annars. Men nu efter att vi ändrade nålen blev det betydligt bättre men ändå inte helt perfekt som sagt.
 
är den slö under 3000?? det är väl fullt normalt. jag menar. Jag har tomgång på 1400 och rullar inte i väg under ca 2500.

Tvåtakt duvet...
 
Jag kan då tuffa omkring i stan på en 1500rpm.. händer inte mycket när man gasar men visst går det. Men när den är kall är den lite klen på låga varv.. tomgång har jag ej, enda sättet att få liiiiite motorbroms på 2-t :crash
 
Fredrick skrev:
Jag kan då tuffa omkring i stan på en 1500rpm.. händer inte mycket när man gasar men visst går det. Men när den är kall är den lite klen på låga varv.. tomgång har jag ej, enda sättet att få liiiiite motorbroms på 2-t :crash
Inge vidare bra att motorbromsa 2-takt :hej
 
Både ja och nej.. blandar man olja i tanken kan det ju gå helt åt skogen, men oljepumpen pumpar ju efter motorns varvtal. Men det är ju inte helt bra det heller.. och motorbromsen är ju ändå obetydlig så :) Ska fixa omgång o så nu i veckan..


Nisse Järnet skrev:
Inge vidare bra att motorbromsa 2-takt :hej
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top