Ovanligt ädelträ i Stockholm?

Eftersom alla är så intresserade så kan jag ju säga att det ska tillverkas fingerringar.

Skulle Jag göra en dildo så vore nog Wenge det sista träslaget Jag skulle titta på. :rofl

Nu har Jag svarvat och slipat en del. Det var små pilliga saker så det blev till att jobba utan sug och handskar trots hot om att fingrarna skulle trilla av och att Jag skulle bli stenad och få andnöd. Det gick bara fint och det kliar inte ens lite än så länge...

Svarvade till några ringar utan finish med ådringen åt olika håll för att se vad som gav bäst hållfasthet, nästa gång blir det att försöka få till rätt storlek finish på prylarna.

Men det ska ju vara hårt...!! :fakta

Inga problem, Jag svarvar till en bra G-punktsstav åt dig om lovar att utvärdera den i tråden. Vill särskilt ha beskrivning av evetuell klåda och utslag.:D

Giftas tankar eller varför så brått med ringar?

Det är väl inte direkt bråttom med själva ringarna, att Jag ville ha tag på trä igår var för att Jag bokat in lite tid med polarens svarv idag. Den dagen Jag ska gifta mig blir det nog lite ädlare prylar än ädelträ. Trist när ringen pajjar redan på smekmånaden...

Bara ett litet projekt för att sysselsätta hjärnan fram till premiären på Åsen 17/4.

Eftersom alla är så intresserade så kan jag ju säga att det ska tillverkas fingerringar.

Skulle Jag göra en dildo så vore nog Wenge det sista träslaget Jag skulle titta på. :rofl

Ja fi fan !
bara du får en sticka av skiten så får du en infektion.
Spelar ingen roll om du får ut den på en gång, infekteras DiReCkT !

Göra eget massivträ är också kul till ringar.
Pressa ihop olika sorters fanér.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey