ovanliga/häftiga men säkra hjälmar?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
:va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??

"jag tyckte min shoei raid var dyr o vill hitta en bättre billigare o snyggare hjälm"

Säg till mig när du hittar någon hjälm som möter de kraven...... :banana

Inte för att Shoei raiden var världsbäst men den var fan prisvärd...

jeber skrev:
2223713 :va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??
Kolla fyndhörnan på http://johansmc.jetshop.se/
eller http://www.buykawasaki.com/ clothing&gear/Sportbike Gear

jeber skrev:
2223713 :va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??

...."lika bra men gärna lite billigare" = lägg ner detta, det finns inga sådana hjälmar på marknaden tyvärr.

Trivdes du i din Raid så fortsätt med samma, hjälmfabrikaten passar inte alla skallformer, dvs jag kan inte själv ha Shoei's hjälmar då det inte passar min skalle. Så jag har en Arai som passar min skalle bra, dessutom är det en säker hjälm.
Vill du ha ett ovanligt motiv så rekommenderar jag en personlig motivlack. Kolla in Linda's hemsida, en skitduktig tjej på detta: http://www.flickan.com/
http://www.marauder.se/

guldlock skrev:
2225080 Jag har den hjälmen billigare om ni köper den på bikeshop köpte med svart visir kostade ungefär 1990 med frakt o allt.

ohhh..
men streetfightern e snyggare än ratten. :)

jeber skrev:

-säkerhet kostar! :7peta ,....beställ samma hjälm utomlands isf,..blir lite billigare.

HJC hjälmar har bra komfort och är säkra samt tysta. Har fått bra recensioner i svenska tidningar. Du hittar billigare HJC i england. Du får deras topphjälm för under 2500kr, kostar mkt över 3500kr i sverige...

är det nått som man ska lägga ner pengar på när man köper skydds utrustning så är det väl hjälm!! jag har en shoei xr 1000 tror jag den heter, den va dyr men det är det värt!!

ROOF och Shark?
ROOF är mer originella, Sharks topphjälmar är riktigt bra, dock inte billigare än Shoei.

speedhunter skrev:
2228939 Hehe.... de där hjälmarna tillverkas at och säljs av www.louis.de för 550 kr resp 750 kr.
Betala 2000 spänn för en plasthjälm e lite tveksamt. Men alltid är det nagon som gar pa en san annons. :hihi
gör dom..coolt..
är de enkelt o beställa därifrån?

Du kan få köpa en Shark RSR Freeze av mig för 2000,- + frakt om du vill. Splirrans ny, silvermetallic, tycker du inte det duger kan du alltid lämna in den för motivlack. Billigare för en topphjälm blir det inte.

Jag har stolek M och S kvar.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...