ovanlig Framfälg minigixxer

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag bygger Motard av min WR400.
ingen värsting men en funktionell hoj för gatbruk.
därför siktar jag itne på att plocka på det värsta på marknaden utan tager vad jag haver.

ett par gamla fälgar från en gsx400R passar perfekt. dessutom har jag ju skivor och bromsok och allt klart till dom. lite modefieringar och det är bara att klappa dit dom.

MEN!!! det lilla stora problemet är att min framfälg är aningen tilltuffsad... har varit nere på fälgfixarn i GBG och kollat med dom och dom gav inte alltförmycket hopp om det..
eftersom jag tycker att dom stämmer såpass bra på hojen så vill jag inte gärna överge idén. därför letar jag med ljus och lykta efter en ny framfälg... alternativt en reservdelshoj att kompletera min gamla gixxer med... men framförallt en FÄLG!

tyvärr togs ju dom små rackarna som många vet bara in ett enda år i sverige... därav en viss brist på delar. jag har kollat RN-MC i gbg... inget napp. ska ringa runt till lite andra skrotar och kika men hyser inget stort hopp.

MEN!!! UTOMLANDET!!! där kan det hända att det finns fler hojar.
så vad jag mest vill veta är.

1: någon som har en fälg liggande och skräopar?
2: länkar till bra skrotsidor i tyskland/england eller annat land inte långt bort.
3: finns det någon som åker ner ärenden och köper begagnade delar på beställning?

HJÄLP!!! tack.

//droopfy

.

Jag "googlade" fram skrotfirmor i england förut, tog en halvtimme att hitta och dom var billiga och schyssta.

mickelin skrev:
Jag "googlade" fram skrotfirmor i england förut, tog en halvtimme att hitta och dom var billiga och schyssta.

Frakt från GB verkar av någon skum anledning tokdyr (kanske det att de är en ö?!).
Satsa på tyskland. Fanns en sida till en tyskskrot i mek forumet. Sök.
Annars är Ebay.de din vän. Många skriver att de endast skickar till tyskland, men maila och du brukar få ett annat svar.

Eller modda dessa
http://cgi.ebay.de/Radsatz-fuer-Suz...8002557955QQcategoryZ9946QQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:
okey. tack så mycket. får nog ta flickan till hjälp att diktera diverse mail... men det ska nog gå att fixa...
tack!

FreddaAbborre skrev:
Frakt från GB verkar av någon skum anledning tokdyr (kanske det att de är en ö?!).
Satsa på tyskland. Fanns en sida till en tyskskrot i mek forumet. Sök.
Annars är Ebay.de din vän. Många skriver att de endast skickar till tyskland, men maila och du brukar få ett annat svar.

Eller modda dessa
http://cgi.ebay.de/Radsatz-fuer-Suz...8002557955QQcategoryZ9946QQrdZ1QQcmdZViewItem

Droopfy skrev:
okey. tack så mycket. får nog ta flickan till hjälp att diktera diverse mail... men det ska nog gå att fixa...
tack!

Funkar rätt bra med engelska annars.

Babel fish är annars grymt när du ska läsa vad de skriver.
(altavista.com och "översätt")

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back