Ovälkomna husdjur!

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Historien börjar egntligen vid inköpstillfället men blir intressant först igår, dvs vid tillagningstillfället.
Hungrig & sugen på ris tar jag fram paketet, noterar krydder bland riskornen & ska precis skopa upp när jag ser nåt väldigt underligt.

KRYDDORNA RÖR PÅ SIG :zpy
Visar sig att hela rispåsen är fylld med äckliga små kryp :mad:
Tänkte faktiskt nån sekund laga riset ändå & se krypen som ett näringskomplement, men det gick över. :crash

Last edited:
Kolla ditt skafferi. Bombis att du inte har det i mjöl o socker odyl??

Fan, jag har också fått nya husdjur i form av bananflugor. Hur får man bort dom? Trodde det skulle gå över när jag slängde den gamla frukten men nej då....

Jag tänkte dra igång "Operation Bananfluga" nån ledig dag nästa vecka.

Ut med skiten, FORT!!

Mjölbaggar, har haft sådana hos mig! Tog evigheter och massa pengar och skit att få väck ur skafferiet!! Ut med dom!!

goodfella skrev:
Fan, jag har också fått nya husdjur i form av bananflugor. Hur får man bort dom? Trodde det skulle gå över när jag slängde den gamla frukten men nej då....

Tändstickor i blomjorden funkade för mig. :tummenupp

Antisimex! Vi hade sånna där kryp hemma i villan (hos mor&far).
Dem var i alla skåp o lådor! Så ring i få hem folk som kan det där!
Så har du snart dem borta!
Vi städade ur allt som var dåligt (Läs: Där det fanns kryp). Men
likförbannat så vad det fullt av dem efter ett par dager!
,,,, så ring Atisimex

JoS skrev:
Tändstickor i blomjorden funkade för mig. :tummenupp

De enda blommor vi har är orkidéer och de har inte nån riktig blomjord vad jag kan förstå, det är nån slags bark. Jag har lokaliserat flugorna till diskhon, så jag vet vart jag ska börja när "Operation Bananfluga" sätter fart. Ska sitta vaken ikväll och driva lite spaningsverksamhet i köket.

Alla råd om att ställa ut vatten så att bananflugorna skulle drunkna är bara trams.

Köp RADON och spraya hejvilt. De trillar så fort de kommer i kontakt med det.

Rensa hela skafferiet, ta bort allt, städa&rengör kliniskt och köp nytt. Spraya utav bara fan om du hittar "boet" :crash

Gå igenom varje skåp där de kan tänkas gömma sig. Öppna köksfönstret och kolla INNE I SJÄLVA TRÄRAMEN som håller fönstren där kan finnas en massa andra kryp.

Städa oftare och släng gammalt skit du inte använder.
Har du ett paket ris, ett paket makaroner, havregryn, flingor och olivolja endast i skafferiet tar det ett tag innan det kommer en massa kryp liksom om du bara har vatten och tonfisk i kylen :rock

Lägg pengarna på bensin istället :D

750RR

maverick_750rr skrev:
Alla råd om att ställa ut vatten så att bananflugorna skulle drunkna är bara trams.

Köp RADON och spraya hejvilt. De trillar så fort de kommer i kontakt med det.

Rensa hela skafferiet, ta bort allt, städa&rengör kliniskt och köp nytt. Spraya utav bara fan om du hittar "boet" :crash

Gå igenom varje skåp där de kan tänkas gömma sig. Öppna köksfönstret och kolla INNE I SJÄLVA TRÄRAMEN som håller fönstren där kan finnas en massa andra kryp.

Städa oftare och släng gammalt skit du inte använder.
Har du ett paket ris, ett paket makaroner, havregryn, flingor och olivolja endast i skafferiet tar det ett tag innan det kommer en massa kryp liksom om du bara har vatten och tonfisk i kylen :rock

Lägg pengarna på bensin istället :D

750RR

Radon är väl hyffsat farligt, menar du inte Radar?

Ehh!! ni har nog lite lite o göra där uppe i ume! Har snön inte kommigt ännu eller? *asg*

goodfella skrev:

En del vatten, en del äppelcidervinäger, en-två droppar diskmedel i ett vanligt driksglas. Ställ glaset där flugorna surrar mest och låt dom ta livet av sig själva :fakta

gladh

goodfella skrev:
Radon är väl hyffsat farligt, menar du inte Radar?

Jo :D :lol
Men kolla tiden vid inlägget så ser du att ajg inte ens hade vaknat.

Köp en aktiv utanstav från Ringhals eller nåt, svart givetvis och sätt den i köket. Käka jod ofta och tvätta dig rikligt med vatten och efter en vecka hittar du aldrig mer några småkryp på kanske 10.000år där :tummenupp

750RR

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back