Outlook lösenord

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har startat upp o fixat till en delldator som morsan köpt o hon är van att använda outlook express som mejlprogram men nu är det så att lösenorden till mejlservrarna inte sparas!
hon tycker att det är lite jobigt att knappra in dom varje gång hon ska kolla mejlen!
Jag har självklart provat att kyssa i den lilla rutan där i programmet som man ska för o spara lösenordet.

men det hjälper inte, har likaså installerat officepaketet med hela outlook, lika dant där...

vad har jag missat?

Jag vet ej vars man fixar detta, men har läst nånstans att det är nän säkerhets sak som behöver fixs????????

R1 Uffe skrev:
Jag vet ej vars man fixar detta, men har läst nånstans att det är nän säkerhets sak som behöver fixs????????

ja visst verkar det va så... men jag är verkligen inte hemma på MS sidor så är det ngn som vet var man laddar ner dom?
där datorn står finns bara modem så att sitta o köra windows update känns inte så aktuellt

Kan det vara så dumt att programmet körs med otillräckliga behörigheter och blir nekad att skriva till cfgfilerna?

Annars kan du prova med ett alternativt mejlprogram, Mozilla Thunderbird exempelvis.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt