Outlook express borta, erövrat av Microsoft outlook

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Men nu är det så att jag tycker Microsoft Outlook suger och skulle bli ganska tacksam om mitt kära Outlook Express kom tillbaka.
Hur ska jag göra för att få tillbaka önskat program?
Har möjligen bara deletat ALLA genvägar (skrivbordet, startmenyn etc) men hur får jag till bakadem?

Det hela hände efter en installation av en orginal utgåva av Officepaketet.

Oj. Det löste sig.

Om fler än jag råkar ut för ovan nämnda problem gör som följer:

Öppna "Den här datorn". Välj din arbetshårddisk, standarshårddisk, masterdrive eller vad man vill kalla det (oftast kitchigt döpt till "C").
Gå där vidare till "Program" (ibland kan det vara så att något säger att alla filer är dolda, klicka på länken under som visar alla filer). I mappen "Program" väljer du mappen "Outlook Express".
Där hittar du en ikon döpt till "msimn", så heter den på min dator iaf. (kolla att det är rätt genom att dubbelklicka och upp ska då "Outlook Express" komma (japp, det var inte borta). Höger klicka på ikonen och välj "Skapa genväg". Denna genväg hamnar i "Outlook Express". Därifrån kan du sedan dra den till lämpliga ställen, tex startmenyn, skrivbordet samt den lilla snabbskrivbordet (ligger brevid Startmenyn) eller vad man nu kan kalla det (som jag förövrigt verkar vara den enda som utnyttjar. När du dragit ut den till lämpliga platser kan du döpa om den till något passande t.ex. "Outlook Express" eller "FreddaAbborre kan inget om datorer och har för mycket fritid."

Voila. Klart.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...