Outhämtat paket via posten, få tillbaka?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag skickade grejjer till ett pucko på Åland som nu inte "kunde hämta ut" paketet då han inte had råd när tullen la på 300 euro på summan.
Nu till min fråga, får jag tillbaka grejjerna genom posten eller kan jag känna mig blåst på det hela? Det var genom nån form av postförskott som skulle betalas in på mitt konto iaf...

PS: om någon på Åland vill tjäna några kronor så kan ni pm'a :)

Dee_cati skrev:
2503978 Jag skickade grejjer till ett pucko på Åland som nu inte "kunde hämta ut" paketet då han inte had råd när tullen la på 300 euro på summan.
Nu till min fråga, får jag tillbaka grejjerna genom posten eller kan jag känna mig blåst på det hela? Det var genom nån form av postförskott som skulle betalas in på mitt konto iaf...

PS: om någon på Åland vill tjäna några kronor så kan ni pm'a :)

Skickar dom inte tillbaka paketet automatiskt då?

Paket går åter avsändaren efter 14 dagar tror jag det är, om dom inte har hämtats ut.

300Euro i tull?

Skickade du en hel jävla hoj?

Dessutom, tull, euro..
Skulle inte tullar mellan euro-länderna försvinna? :rolleyes: :tomten

GuW skrev:
2504230 300Euro i tull?

Skickade du en hel jävla hoj?

Dessutom, tull, euro..
Skulle inte tullar mellan euro-länderna försvinna? :rolleyes: :tomten

Ingen aning, jag ska åka till posten nu och försöka få klarhet i det hela för jag tycker lite synd om grabben som skulle ha grejjerna OM han är ärlig vill säga.
Sen var det grejjer för 3600:- med frakt, stereoprylar, som de enligt honom la på 300euro i tullen. Mysko med 50% tullkostnad men som sagt, får klarhet i det hela alldeles strax hoppas jag.
Återkommer efter lunch...

Dee_cati skrev:
2504377 Ingen aning, jag ska åka till posten nu och försöka få klarhet i det hela för jag tycker lite synd om grabben som skulle ha grejjerna OM han är ärlig vill säga.
Sen var det grejjer för 3600:- med frakt, stereoprylar, som de enligt honom la på 300euro i tullen. Mysko med 50% tullkostnad men som sagt, får klarhet i det hela alldeles strax hoppas jag.
Återkommer efter lunch...

Skriv "värde 100kr" och skicka igen. Sen får idioten betala någon tusing extra till dig för besväret

Njae, jag gav killen två dagar på sig att betala tillbaka för frakten så kommer han undan lite billigare. Men han har inte svarat än och en medlem på sporthoj lät pigg på att åka dit och kolla om det gick att lösa på plats.
Så det visar sig, paketet får jag tillbaka iaf mot att jag betalar returfrakten, så sammanlagt har jag pyntat frakt på ca 550:- men det får jag igen när jag säljer dem på nytt och tar ut ett högre pris...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025