Otroligt dåligt bemött av Johans MC!

Status
Ej öppen för fler svar.
Men ge dig nu...............


Detta är Sporthoj.com och INTE www.lattkranktasriksforening.se

Sporthoj - Inte alltid politiskt korrekt.
Sporthoj - Inte alltid seriösa inlägg.

Men ALLTID kul att hänga här även om man får både ta (och ge) en rejäl käftsmäll ibland.



Så...............Nu fäller du ut pungen och landar lite mjukt Thorped !!!!

Alltså ja dööör! :D öhhhh lol typ ba:rolleyes:
 
Det verkar som om vår vän "vegetarian" ploppat upp med nytt nick...eller nån som agerar i hans/hennes/dennes anda. Hittills följer inläggen mer eller mindre klockrent formeln. Den bli snart låst, den här tråden också! Det ligger samma dimma av provokation över detta som tidigare trådar
 
Hahahahaa.. Ja nog märks det att det är höst alltid :)

Asså, alla tomtar här inne som tycker att TS får skylla sig själv och att säljarens svar är berättigat har ju uppenbarligen aldrig jobbat med sälj. Eller möjligtvis jobbat med det och fått sluta av förklarliga skäl :hihi
Kunden har alltid rätt - ett klassiskt motto som faktiskt gäller ganska generellt inom sälj.
Visst TS kanske provocerade, uttryckte sig klumpigt etc etc. Men som säljare ska man kunna ta det.
Helt ofattbart beteende i mitt tycke.
Och de förlorade en kund som var redo att köpa en hoj på direkten...
Och då antar jag att situationen förlöpte så som den är beskriven, det är detta scenario jag kommenterar.

Kan för övrigt nämna att jag själv alltid blivit helt ok bemött av Johans MC, var lite krångel med en service som drog ut på tiden, men då drogs det även procent på priset... :)
 
Det verkar som om vår vän "vegetarian" ploppat upp med nytt nick...eller nån som agerar i hans/hennes/dennes anda. Hittills följer inläggen mer eller mindre klockrent formeln. Den bli snart låst, den här tråden också! Det ligger samma dimma av provokation över detta som tidigare trådar

och din åsikt är att det är TS fel och inte kommenterarnas?
 
Orkar inte läsa hela tråden nu så jag gör det imorgon...men du måste skämta? :rofl
 
...att säljarens svar är berättigat har ju uppenbarligen aldrig jobbat med sälj. Eller möjligtvis jobbat med det och fått sluta av förklarliga skäl :hihi
Kunden har alltid rätt - ett klassiskt motto som faktiskt gäller ganska generellt inom sälj...

Jag undrar hur mycket du själv jobbat med sälj? Det där om att kunden alltid har rätt är nåt som chefen säger till sin färska personal och handlar bara om att kunden alltid ska strykas medhårs. Vissa kunder vill man inte ha och det är bättre att skicka dem till konkurrenten så får konkurrenten ta hand om bråket. Det finns sällan ekonomiskt utrymme för att lägga en massa extra tid på en bråkande kund. Dessutom mår man själv bättre av att neka vissa kunder att handla än att bara låta sig bli pissad på av folk som oftast bara är giriga.
 
Orkar inte läsa hela tråden nu så jag gör det imorgon...men du måste skämta? :rofl

HÅLL KÄFTEEEEEEEEEEEEEEN!

(ja jag tyckte du gick an lite märkligt inledningsvis, så jag svarade rent ryggradsmässigt med en otrevlighet, precis som Johans MC säljare :hihi)
 
Fattar inte vad problemet är ifall konversationen gick som ts skrev.

Som säljare är det väl bara att (om han inte vet svaret) säga att han ska kolla upp köparens fråga o sedan fortsätta svara på hans kommande frågor.
Eller så säger han, "- Tyvärr..så är inte fallet (om han vet att ts har fel), det krävs att man servar på hos ktm"
Alt, "-Ja, det har du rätt i, det är nya regler" (om han vet att ts har rätt)

Spelar väl ingen roll vad ts hade för frågor...det är väl bara att svara på dem utan att vara otrevlig. Annars ska man inte jobba som säljare och istället bli utflyttad på lagret, så långt ifrån kundkontakt han kan komma.
 
Two stroke man skrev:
Jag undrar hur mycket du själv jobbat med sälj? Det där om att kunden alltid har rätt är nåt som chefen säger till sin färska personal och handlar bara om att kunden alltid ska strykas medhårs. Vissa kunder vill man inte ha och det är bättre att skicka dem till konkurrenten så får konkurrenten ta hand om bråket. Det finns sällan ekonomiskt utrymme för att lägga en massa extra tid på en bråkande kund. Dessutom mår man själv bättre av att neka vissa kunder att handla än att bara låta sig bli pissad på av folk som oftast bara är giriga.

Har jobbat hel del med sälj faktiskt. I olika former. Har också många vänner och familjemedlemmar som har jobbat länge och framgångsrikt med det.
I min bok så går man alltid in med inställningen att "kunden har alltid rätt" - visst det är en sliten klyscha, men jag tycker ändå att det är en god utgångspunkt.
Sen kanske man i vissa, sällsynta, fall kan nå en punkt, som du beskriver, där det inte är ekonomiskt/orkesmässigt hållbart att fortsätta med en kund.
Men den punkten ligger man låååååångt ifrån vid första telefonsamtalet :)
 
Klarar man inte av konfrontationer och ifrågasättande så är det nog bäst man drar ut kabeln från datorn och låser ytterdörren.

Sen kan du sluta hyckla. Du kommer minnas denna tråd lika lite som jag nästa vecka.
För mig är det ofattbart hur du och Wiseguy kan vara moderatorer.

Hur kan ni avgöra när andra forummedlemmar missköter sig när ni är fullkomligt odugliga på att granska er själva? Vad tycker annonsörerna när ni uppenbarligen skrämmer bort nya besökare?
 
Den som stänger denna tråd är tråkig!
Jag skiter i youporn och hänger i denna tråd ikväll :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top