Otippat i 250

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag hade verligen inte räknat med att se Ralf Hellström 7:a och Axxexs 8:a i 250-sammandraget efter tre race. Men kör man bra och utan vurpor adderas förstås poängen. Snyggt!

Att oscar skulle ligga fyra efter tre tävlingar, trots en vurpa är en större sensation tycker jag.
Riktigt kul säsong so far, det tråkigaste är dock att Sonni är borta ur räkningen, för han kör både snabbt och snyggt.

Många som har haft trassliga säsonger, Kihlander, Sjöström, Harms, Lindfors, Persson, Nordgren och Mårtensson som bara kört ett lopp etc. Så det borde tighta ihop sig i toppen. Absolut icke för att förta andras prestationer - jag är imponerad av alla.

oFFkeFF skrev:
Att oscar skulle ligga fyra efter tre tävlingar, trots en vurpa är en större sensation tycker jag.
Jo, det är det nog. Jag trodde det skulle bli stenhårt mellan Harms, Dobrich, Mårtensson, Cajback, Sjöström (som körde 1:08 på Gelleråsen redan förra säsongen med en långsammare hoj än den han har i år), Lindfors, Kihlander och någon enstaka darkhorse. Därefter placerade jag Oscar i min prognos. Istället ligger han fyra och Ralf Hellström och Anders Larsson har bytts ut mot några av namnen ovan. Vem hade trott det?

Last edited:
Stabilitet är ju nyckelordet för Larsson och Hellström tex. ta poäng i varje race ger resultat i slutändan, krascher, maskinproblem och diskvalificering gör det inte.

Goodstuff skrev:
Stabilitet är ju nyckelordet för Larsson och Hellström tex. ta poäng i varje race ger resultat i slutändan, krascher, maskinproblem och diskvalificering gör det inte.

Exakt! Och nu är det inte ens så att Oscars hoj gått felfritt heller. Vi har faktiskt missat ett halvt kval en gång pga. en lös kontakt.
(Detta får jag väll äta upp en dag)

/Joakim

Pålle skrev:
Exakt! Och nu är det inte ens så att Oscars hoj gått felfritt heller. Vi har faktiskt missat ett halvt kval en gång pga. en lös kontakt.
(Detta får jag väll äta upp en dag)

/Joakim
Ett halvt kval är ju ingenting.

Last edited:
*/ ?>
Back