[ OT! ] Wakeboard - Pylon

Kul att så många kör wake, när en själv började köra för 8år sen var det ingen som visste vad wakeboard var :confused:
Har nu lagt av men en polare kör fortfarande o driver firma om ni behöver wake prylar nocomply.se
Det som e bra med pylon, om man ej kan lasta båten, är att det går att ladda linan genom att skära snabbt o progresivt o få höjd lr göra sk flatland trick som shaun m o co gör.
Ett problem vi hade när vi ägde båt tillsammans var att räkna ut vad var o en skulle betala i soppapengar, men det löste vi genom ett dunkställ där var o en kunde sätta sin 20l dunk.

Kolla om du kan fixa ett tjockt stål rör som pylon, vi böjde ett vilket var riktig obehagligt.
Kan ge lite trick tips om ni behöver :)

h-street skrev:
..... driver firma om ni behöver wake prylar nocomply.se...
Det som e bra med pylon, om man ej kan lasta båten, är att det går att ladda linan genom att skära snabbt o progresivt o få höjd lr göra sk flatland trick som shaun m o co gör.
Ett problem vi hade när vi ägde båt tillsammans var att räkna ut vad var o en skulle betala i soppapengar......

Kolla om du kan fixa ett tjockt stål rör som pylon, vi böjde ett vilket var riktig obehagligt.
Kan ge lite trick tips om ni behöver :)

Jag köpte ett rör i rostfritt stål. 42mm diameter med 2mm gods.. lär inte böjas i första taget. Polaren svarvade till ett durkfäste i aluminium. Blir rostfri stålwire som spänns upp med vantskruvar bakåt och sedan två vajrar frammåt som spänns upp med lastspännare..

nocomply? Gamla skatare som driver firman?

Vi har en båtmack nära bryggan så de som varit ute får fylla upp och dela på soppan efter varje tur..

Last edited:
Det röret lär hålla! Vi åkte 2st efter båten o skulle åka runt båten efter att den svängt och slagit av på gas bara det att när vi kom runt så drog båtföraren :kocko på försent så vi började sjunka, pang så slog röret ner 10cm bakom huvudet på båtföraren, skrattar åt det idag!
Det är waketävling i Karlstad i helgen, mitt inne i stan, jävligt fint ställe, tävlade där för några år sen. Åk ditt o kolla det finns många duktiga som kör!

nocomply.se drivs ej av några skatare längre, bara av wakerävar. Jag o en polare var de gamla skate rävarna som kom på namnet o byggde skateboards(alla knäcktes för lätt) o wakeskates som däremot blev bra o håller än :yoparty

h-street skrev:
.....pang så slog röret ner 10cm bakom huvudet på båtföraren...

..nocomply.se drivs ej av några skatare längre, bara av wakerävar...

No Comply var ett av mina första skatebaordtricks som jag lärde mig.. goda minnen!

Slog ner bakom föraren? Gick röret av eller vad gjorde att det slog ner?

Om en timme åker jag ner till Nynäs och monterar hela kittet..

Några frågor:
- Hur långt bak bör den placeras?
- Bör man sträva efter att få de bakre linorna så långt "fram" som möjligt så de placeras så mycket bredvid stolpen som det går? Om du förstår min formulering..

Röret böjdes o öppnadespå ena sidan, så nästan gick det av. vet ej om jag kan svaren på dina frågor pga vi hade en båt byggd för vatten skidor där en stolpe redan var placerad i båten så det var bara att slänga på ett rör utanpå den så blev det en skylon plus ett spännband till nosen.Försök placera den långt fram, strax bakom där kapten sitter. Fin dag för wakeboard, lycka till :yoparty

h-street skrev:
Röret böjdes o öppnadespå ena sidan, så nästan gick det av.

...ev det en skylon plus ett spännband till nosen.Försök placera den långt fram, strax bakom där kapten sitter. Fin dag för wakeboard, lycka till :yoparty

Vad hade ni för rör? Vanligt galvat stål?

Jag stack ner och monterade vår pylon i fredags på dagen. Blev kalasbra. Kostade inte mer än ca 800 för allt...

Nu har jag åkt wake i tre dagar så jag är gott sliten i hela kroppen..

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back