OT: videokamera stulen

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Gäller ingen hoj, men hoppas kunna få lite råd ändå..

Om man under en resa tappat bort(blivigt bestulen på) företagets videokamera :död , finns det något sätt man kan få ut en ny på sin egen försäkring? gäller hemförsäkringen? måste man ha drulleförsäkring?

Hjälp :4skrika

kajlyl skrev:
Gäller ingen hoj, men hoppas kunna få lite råd ändå..

Om man under en resa tappat bort(blivigt bestulen på) företagets videokamera :död , finns det något sätt man kan få ut en ny på sin egen försäkring? gäller hemförsäkringen? måste man ha drulleförsäkring?

Hjälp :4skrika

Enda gången du får ersättning från försäkringsbolaget är om du SETT när någon stulit kameran...
Blev av med min digitalkamera förra julen.. Fick surt lära mig att den mer eller mindre måste ryckas från mig och att jag måste se den som gör det.. Fickstöld räknas inte.. måste mer eller mindre klassas som rån..

OM ditt företag däremot kräver ersättning av dig för att du blivit av med kameran kan vissa bolag ersätta dig eftersom du orakat skada på annans egendom...

De andra allternativet är ju om företaget har försäkringar som går in då anställda tabbar sig..

ajdå :(

Låter ju inte särskilt possitivt! Ingen som vet ett bra sätt att lösa det hela? Snälla!!:Bugar

Lånade ut en freestyle till en polare en gång för 10 år, som naturligtvis hann bli stulen innan jag fick den tillbaka. Han fick inte ut ett piss på hemförsäkringen trots att den var av modell värre och hade kostat drygt ett par papp.

Visste företaget att du var ute och åkte med deras kameran så är väl bara att de köper in en ny.

Har de bett dig att filma på en sån kväll så får de väl räkna med att saker försvinner, kommer ju inte vara någon som vill filma åt dem nästa gång om du personligen ska betala för att någon snott deras kameran.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back