OT: Vart hittar man godaste pizzorna i GBG?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just det. Stans bästa pizzeria efterlyses!

Det gör ju inget om den ligger nära en hållplats också... Om den skulle ligga nära gamlestan så vore det ännu bättre!

Den absolut godaste kebabpizzan hittar du på La Sultana på Eklandagatan.
Lite dyrare men total världsklass. :tummenupp
Ett ställe som ligger ganska nära Gamlestan är Utby. Där hittar du Utby pizzeria, dom bakar också kanonpizzor.

Bara till att börja frossa...

Utby kommer säkert nämnas i tråden, men jag slår ett slag för att den INTE är Gbg's bästa pizza...

Själv tycker jag att La Gondola är bäst...

Edit: Utby VAR redan nämnd...

Beror på.

Bakfull? Tja, då fuinkar väl vad som helst som bara kastar på tillräckligt med vitlölssås.

Vill du ha riktig pizza? Cyrano, viktoriagatan!

La gondola är säkert bra, men jag pröjsar inte hundra spänn för en pizza...

Göta's i majorna är riktigt bra!

/

De två bästa har redan nämnts, så det är bara för att understryka fakta som jag postar.

Cyrano på Prinsgatan (tvärgata till Linnégatan i höjd med hagabion) har den godaste pizzan, alla kategorier inräknade. Vill man käka där får man dock vara ute i god tid.
Götas i Majorna (i närheten av mariaplan) har den bästa partypizzan. Billiga ölpaket och goda pizzor gör starten på kvällen lyckad.

Vad gäller bakfyllepizza så är det bara att köpa hem vad som hellt, varifrån som hellst med mycket bearnaisesås.

gladh

P.S. bägge ställena bakar i stenugn.

Käkade jävligt god pizza på Olskroken vid Redbergsvägen, sist jag var i stan. Den ligger på torget där.

Pizza hut i nordstan :rolleyes: Seriöst så ligger det en fet pizzeria i gamelstan men jag och namn samt adress vill inte idag.

juha01 skrev:
Adress Tack, och gärna en förklaring så jag och eniro.se/kartor ska slippa ut och gå...

Självklart! Frölundagatan 35 MÖLNDAL
(hoppas du vet var travbanan ligger)
Om du kör ut vänster från travbanan och kör ca. 500m. så kommer du till en rondell. Kör vänster i rondellen, så ligger Åby pizzeria till vänster 10m efter rondellen.

Du kan inte missa.

Kommer du från frölunda kan du ta söderleden och svänga av vid MCdonalds, kör till rondellen vid Lärarhögskolan, där tar du höger, kör 800m så ligger pizzerian till höger sida.

Last edited:
Nu är götas avklarad. Sveriges näst bästa pizza!! (bästa finns i borgholm på öland, stället heter pizzerian och är enligt deras egen utsago, sveriges första pizzeria..)

Nu är det några kvar att testa..

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...