[OT] Vad är heligast

juha01 skrev:
Nej. Fredag är givet, likaså Lördag. Även Söndag och Onsdag är viktigt. Allvarligt.
Jag brukar dricka en 2,8:a varje kväll i princip för att varva ner och ha det gott en stund. Kan rekommenderas :tummenupp

sluta tjata om öl..det är äckligt :7peta

jag vill ha sooooovvvmooorron :D

mb skrev:
Jag brukar dricka en 2,8:a varje kväll i princip för att varva ner och ha det gott en stund. Kan rekommenderas :tummenupp

Det finns inget finare än några öl vilken dag som helst i veckan.. Har dock svårt för tvååttorna och trefemmorna. Brukar även kallas för nödraketer (när man varit på bolaget på fredagen och missbedömt helgens åtgång, och blir tvungen att handla några trfemmor på söndag kväll).

Kanske ska starta en poll om vilken ölsort som är godast!

juha01 skrev:
Det finns inget finare än några öl vilken dag som helst i veckan.. Har dock svårt för tvååttorna och trefemmorna. Brukar även kallas för nödraketer (när man varit på bolaget på fredagen och missbedömt helgens åtgång, och blir tvungen att handla några trfemmor på söndag kväll).

Kanske ska starta en poll om vilken ölsort som är godast!
2,8:or är inte alls lika goda, men det går att vänja sig. Jag dricker dom enbart för att inte få i mig så mkt alkohol. Älskar ju öl :tomten

mb skrev:
2,8:or är inte alls lika goda, men det går att vänja sig. Jag dricker dom enbart för att inte få i mig så mkt alkohol. Älskar ju öl :tomten

Jag vet.. Det där är ett evigt kompromissande. London pride är en "svag" favorit(4%) och även pilsner urquell (4,4). Dessutom är det många av stouterna som inte är så starka.

Visste du förresten att urquell bara bryggs i en styrka (4,4) men att den finns på konsum som 3,5! När GP intervjuade dom på bryggeriet sa han bara "ja just det, vi har ju en som vi kallar för the swedish brew..vi spär ut den genom att tillsätta sodavatten.." Det fanns ekonomiska intressen som ville ha den kvar men absolut inte dom själva!
Vilket jäkla trick!! :fatta! Man svär inte i kyrkan.

Maxxi skrev:
4.45 sovmorgon din jävel! Kl 4 ringer klockan här :(
Jag brukar stiga upp en timme innan jag har lagt mig, på det viset får jag 25 timmar per dygn.

Masen skrev:
Vad har ni för yrken ni som är uppe så okristligt tidigt :va

Personligen måste jag gå upp 2timmar innan jag börjar jobba, dels för att hinna snooza om ett par gånger och sen för att man sur pendlar!!! önskar jag ville bo i skogen igen så man slapp det här!!! :kocko
Men...är huvet dumt får kroppen lida.....flyttar FRÅN jobbet..... :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back