OT: Tyska tårta

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Letade runt bland lite gamla bilder och hittade en bild på tårtan jag bakade till sista tyskalektionen för att fira att tyskan äntligen va slut... vad tycks? :D
 

Bifogat

  • Cake.jpg
    Cake.jpg
    26.6 KB · Visningar: 208
haha fan va fint!

får mig att minnas när jag snackade med min fransk lärare sista dagen i nian!
"-Jaha... vad får jag för betyg nu då?"
"-Ja, tyvär kan jag inte ge dig IG, p.g.a. sista provet. Så du får ett Idiotlågt G" ...detta var hennes exakta ord!

En vecka innan hade jag fått i uppgift att lära mig räkna till 20 :D
(min franska polare skulle lärar sig räkna till 10, han fick IG)

Aldrig mer säger jag bara!!! :huvet
 
kajlyl skrev:
haha fan va fint!

får mig att minnas när jag snackade med min fransk lärare sista dagen i nian!
"-Jaha... vad får jag för betyg nu då?"
"-Ja, tyvär kan jag inte ge dig IG, p.g.a. sista provet. Så du får ett Idiotlågt G" ...detta var hennes exakta ord!

En vecka innan hade jag fått i uppgift att lära mig räkna till 20 :D
(min franska polare skulle lärar sig räkna till 10, han fick IG)

Aldrig mer säger jag bara!!! :huvet
Precis... tyska suger..
Jag hade IG på i stort sett allt vi gjorde, men efter att jag bakat tårtan och kopierat en dikt från internet (läs skrivit), så sa hon: "Dikten va ju så fin och tårtan också, så jag har inte hjärta att ge dig IG" Så jag fick också ett "idiotlågt G" :D
 
Har fått första omdömet i Tyska nu i år.. (går i ettan)
Min lärare som jag förövrigt hatare mer än något/någon sa att jag fick ett tp med ett STOOORT minus.. Exakta ord där också.. Tror det beror på att jag fick 8.5 poäng under godkänt på provet vi hade och att jag hade sammanlagt 5 p rätt på grammatiken på provet som hade ca 100 grammatik poäng.. Suger i grammatik. Jippi.... :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top