OT OT *Kattleksaker* OT OT

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu har det diskuterats en jämrans massa elände som biltullar, stockholms vara eller inte vara etc. Nu till något mer lättsamt:

Har två katter som går här och är helt deprimerade över att det regnar ute, så jag tänkte fixa lite nya roliga grejjer för dom att "döda".

Har sett i tidigare trådar att det finns en hel del kattägare på forumet. Är det nån av er som har bra tips på vad katterna gillar att busa med ?

Favoritleksaken här är en diskhanske som jag slagit knut på.
En blompinne med lite "påskfjädrar" påknutna i änden är en annan populär leksak.

Har ni några andra kul tips ?

ge dom kattmynta!! som knark för dom... de blir dom helt galna av :tummenupp

Starstriker skrev:
Nu har det diskuterats en jämrans massa elände som biltullar, stockholms vara eller inte vara etc. Nu till något mer lättsamt:

Har två katter som går här och är helt deprimerade över att det regnar ute, så jag tänkte fixa lite nya roliga grejjer för dom att "döda".

Har sett i tidigare trådar att det finns en hel del kattägare på forumet. Är det nån av er som har bra tips på vad katterna gillar att busa med ?

Favoritleksaken här är en diskhanske som jag slagit knut på.
En blompinne med lite "påskfjädrar" påknutna i änden är en annan populär leksak.

Har ni några andra kul tips ?

Försök få tag i en laserpekare. Mina katter blir nästan helt galna när man lyser med laserpricken på golv och väggar. De kan göra otroliga konster, allt för att fånga laserpricken.

Annars funkar leksaksråttorna för en tjuga som går att handla i matvaruaffären, det ska vara små med kort hår, inte de stora lurviga sakerna. Tror att de är besprutade med kattmynta eller nåt, därför de gillar dem.

Bra tips !

Laserpekare var en bra grej! Jag brukar lajja med solkatter här, men det funkar ju bara när solen skiner !

Dom där småråttorna är ju annars rätt poppis. Tyvärr har dom en tendens att försvinna. Vart vetefan. Katterna kan ju knappast ÄTA dom, eftersom de har en kärna av plast...

Ett till

En frusen köttbulle kan hålla dom sysselsatta ett tag..... Hett tips. :)

Min och sambons katt OGGY
gillar att leka apport med bollar .......

Gummi snoddar är extremt kul och framförallt hårsnoddar som sambon använt.

TooL skrev:
Min och sambons katt OGGY
gillar att leka apport med bollar .......

Gummi snoddar är extremt kul och framförallt hårsnoddar som sambon använt.

WTF en av mina katter heter också Oggy (den röda)! Här tror man att man hittat ett orginellt kattnamn... :tungan

Favoriten hemma är platsmössen, de små med kort hår. Men dom hoppas på de stora också, speciellt om dom piper när man klämmer på dom.

Bifogat

• cat.JPG
    cat.JPG
    139.5 KB · Visningar: 220
Pula in räkor eller tonfisk i typ innerrullen på dasspapper och slå in i det nåt lämpligt papper så ska du få se på kreativa katter...

UltraMarine skrev:
Pula in räkor eller tonfisk i typ innerrullen på dasspapper och slå in i det nåt lämpligt papper så ska du få se på kreativa katter...

... som dom små håriga trollen sedan gömmer under bokhyllan. Hur tror du räkor luktar efter tre dagar?

Nej seriöst, det där var faktiskt en bra idé, ska testa det på våran busiga grabb hemma. Dock är han rätt nöjd med vad som finns till hands, gamla kvitton, en och annan strumpa, flugor osv. osv.

köp 20 leksaksmöss så räcker dom en vecka. dom försvinner och fan vet vart. bakom värmepumpen fanns visst bara en när värmepumpslagaren var här.

pingisbollar är jättekul. man kan spela fotboll med dom.

strumpor "i boll" är också roligt. och mammas skinnvantar. och mammas strumpbyxor. och knappskjortor som lossnat från dyra skjortor.

men roligast av allt är:

:gnissla

öronproppar.

anja skrev:
...

men roligast av allt är:

:gnissla

öronproppar.

En av våra hundar tugga i sig en av tjejens öronproppar:

"HÖÖÖGHRGL!" ... lät det, sedan kom den upp, något slemmigare än när den åkte in. Mindre mysigt beteende.

Se upp med laserpekaren. Ljuset är skarpt nog att förstöra ögats ljusupptagningsförmåga på just de våglängderna. Gäller även människor.

Annars är ett snöre knutet runt tån på dig själv när du städar, vattnar blommorna eller nåt är en kalaskul grej för katten. En tom dassarulle delad på mitten brukar hålla katten sysselsatt en stund.

Leksaks möss=TJAFFS

Jag ser att det är många som brukar köpa leksaksmöss men va fan det kostar ju lika mycket att köpa riktiga möss, jag låvar att du får en tacksam katt :Bugar

Men se till att du har uppsyn över katten för dom brukar lämna gallan....kanske inte såå mysigt att lägga sig i sängen och känna nått kladdigt där :mad:

Vita dansmöss e skitkul o kolla på ox när dom flyger o far genom huset:)

fireblade skrev:
Ett rätt bra sätt att ge katten en plågsam död :kocko

Tur att du sa det, alla kattägare hade nog smetat senap i arslet på deras katter annars... :kocko

Antar att alla utom du förstod att det var ett skämt

*ihopknuten plastkasse. (jätteviktigt att man knyter ihop den, annars kan de fastna.)
*plastklämmor till brödpåsar
*post-itlappar, de fastnar på tassen och det ser hysteriskt kul ut när de försöker skaka loss den. :rofl
*studsboll modell mindre
*kvitton

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2