OT: MP3-spelare. Vilken?

Det beror på vad du skall ha den till.
Creative är hårddiskbaserad = Mindre batteritid, större och tyngre samt tål inte stötar
iRiver är minnesbaserad = Lång batteritid, liten och lätt och okänslig för stötar..

Dock blir Creative billigare om man räknar utrymme helt klart...

Har själv en iRiver och är grymt nöjd med den. Riktigt bra kvalité och bästa ljud jag någonsin hört i en bärbar spelare...kanon helt enkelt!

iPod
när jag köpte min för ca 10 månader sen kostade den ca 3000 kr för 10 gb, några månader senare bytte dom ut 10 Gb:aren mot 15 Gb till samma pris...

3000 kr / 15 Gb = 0,3 kr per Mb
3000 kr / 512 Mb = 5,8 kr per Mb

och så designen och alla funktioner på iPoden är helt underbar :yoparty
och sen är det mycket simpelt att lägga öve musiken... man kopplar in iPoden... och så va det klart :) den kollar själv av med ens musiklista vad som är nytt, vad som har ändrats och vad som har tagits bort och uppdaterar sig :Bugar

Beror lite på vad du skall ha den till med....

Har själv en MuVo 4 GB och är nöjd med den, men eftersom det är en hårddisk baserad så har jag också en MuVo X-Trainer (512 MB, flashminne) när jag tränar

Kan bara hålla med t-rexen ang. iPod mini. Snyggast och minst av de hårddiskbaserade (4 GB), går dessutom enl. uppgift finfint att jogga/träna med. Om du tar fem-sex kredikort och lägger ovanpå varandra så har du storleken på iPod mini. Nackdelen är 8 timmars batteritid men det är något man kan leva med helt klart. Tyvärr säljs den inte i Sverige ännu (hitachi som tillverkar hårddiskarna har inte fått fart på produktionen) men kommer om någon månad eller så. Lär landa nånstans på 2500 pengar. t-rex får lägga upp en bild :)

iRivern har ju en av dom saker jag gillar mest. Bra batteritid! Jag HATAR att behöva byta batteri varannan dag. Dessutom är dom snygga. ;)

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    27.1 KB · Visningar: 61
Dweezil skrev:
Beror lite på vad du skall ha den till med....

Har själv en MuVo 4 GB och är nöjd med den, men eftersom det är en hårddisk baserad så har jag också en MuVo X-Trainer (512 MB, flashminne) när jag tränar

Grejjen med iPod är att den har ett otroligt skakminne (vet nån hur mycket?)
Har för mig det ligger på över 10 minuter i alla fall.

Kolla in denna videon så får du en bra uppfattning om den: http://www.macfeber.se/2004/02/videotest_av_ip.html

Och den är riktigt snygg med! :fakta

Design och Storlek sätter ofta priset!

Men som många sagt tidigare Ipod!!! köp en mini om du vill ha en smidig eller vanlig om du vill ha mer utrymme!

Mini kan du köpa importerade på blocket för runt 3000:- ...där finns även vanliga från ca 2000:- om man kan tänka sig beg. :)

Ljudet iPod suger, köp en iRiver. Har själv haft massa men nu köpt den senaste iFP-890. Värsting ljud.

Tack

Tack för alla svar :tummenupp

Det verkar vara iPod som gäller alltså. Hittade några Mini på blocket, ska bara bestämma mig om jag ska slå till.

SuperMicke skrev:
Tack för alla svar :tummenupp

Det verkar vara iPod som gäller alltså. Hittade några Mini på blocket, ska bara bestämma mig om jag ska slå till.

Hoppas du blir nöjd ifall du köper en! :)

PS. Du kan ju skriva en liten recension om den efter du haft den ett tag :lol (asså ifall du köper den då :3freak )

Värst vad alla är iPod-fixerade...? De var givetvis hetast förra generationen...men nu? :tungan

Om inte storleken är panikartat viktig föredrar jag dessa, som dessutom har radio (när man tröttnat på de 200 skivor man har på hårddisken).

Med fjärrkontroll

Med inspelningsbar radio

Flagga skrev:
Värst vad alla är iPod-fixerade...? De var givetvis hetast förra generationen...men nu? :tungan

Om inte storleken är panikartat viktig föredrar jag dessa, som dessutom har radio (när man tröttnat på de 200 skivor man har på hårddisken).

Med fjärrkontroll

Med inspelningsbar radio

Plus att dom där asano väger som fan! Sånna går man inte runt med fär då får man ju gellivarehäng :D
0,5 kg för den lilla, 0,9 för den där stora saken, iPod min väger 109 gram, och den stora 150 typ

PollySmurf skrev:
Plus att dom där asano väger som fan! Sånna går man inte runt med fär då får man ju gellivarehäng :D
0,5 kg för den lilla, 0,9 för den där stora saken, iPod min väger 109 gram, och den stora 150 typ

iRiver iHP-120: 160 gram

Asono SOUND-HUB20GB: 180 gram

Båda har 20GB + radio, men det är klart att de extra 51 alt. 71 grammen kräver att man har muskler för att orka "släpa" runt dem.

Flagga skrev:
iRiver iHP-120: 160 gram

Asono SOUND-HUB20GB: 180 gram

Båda har 20GB + radio, men det är klart att de extra 51 alt. 71 grammen kräver att man har muskler för att orka "släpa" runt dem.

Muskler har man ju, men frågan är om jeansen håller :D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back