[ot] Ingen MC, men ändå 350hk!

Ringo skrev:
2681268 Jag kräver provkörning av gubb-bilen.

Kunde tro man var safe o saga att det var ok for provkorning har nere, men alltid en sporthojare vart man an kommer ivarlden :tummenupp

Ringo, sag inte gubb-bil blir la ledsen da, det ar en :tuttar -magnet

Last edited:
Är det nån sorts Holden-modell eller? Iofs finns väl inte Holden längre, eller?

Dee_cati skrev:
2681912 Är det nån sorts Holden-modell eller? Iofs finns väl inte Holden längre, eller?

Jepp, Holden Monaro CV8 -05. Holden finns kvar fast just Monaron tillverkades forst pa 60-70talet (?), sedan aterigen fran 01-05, den saljs fran -04 som Pontiac GTO i USA.

Ar helnojd, gott att antligen ha en "sportbil", kanns som ett gott steg fran att ha glidit runt i en riktig familjekombi! Ok, ingen lambo men anda gott ljud och lite skjut i.

Sedan har du den trevliga HSV versionen med nya 6-litersmotorn, mumjs, fast planboken racker inte till alltid :gnissla

/J

javonanka skrev:
2683068 Jepp, Holden Monaro CV8 -05. Holden finns kvar fast just Monaron tillverkades forst pa 60-70talet (?), sedan aterigen fran 01-05, den saljs fran -04 som Pontiac GTO i USA.

Ar helnojd, gott att antligen ha en "sportbil", kanns som ett gott steg fran att ha glidit runt i en riktig familjekombi! Ok, ingen lambo men anda gott ljud och lite skjut i.

Sedan har du den trevliga HSV versionen med nya 6-litersmotorn, mumjs, fast planboken racker inte till alltid :gnissla

/J

och hur mycket kostade åket om man får fråga??

och hur mycket kostade åket om man får fråga??

Harliga 250 kakor :tungan

Ute o terrangkor lite med nya parlan, det ska den la klara for den summan :yoparty

monaron.JPG

Gor att man tyvarr inte har rad med hoj, vilket ar synd da det ar hojvader 365 dagar om aret. Hmm far se hur lange man star ut pa fyra hjul, har iaf surfet att njuta av.

Na nu far man dra pa ac, varmt satan har, jaja ngn maste gorat...

Last edited:
Fet bild den första! Vilken kvalla. Känns som att jag kan ta på bilen här framför mig.

Dessvärre så tror jag nog att du snart vill ha hoj igen.. ;)

Vad skiljer den från en Vauxhall Monaro?

Grymt fin iaf :tummenupp

Vauxhall namnet som den saljs under i England. Har i Australien heter den Holden. Sedan vet jag att Vauxhall har nagon grym 500 version med mkt pulver i. Racker ganska bra anda.

Finns manga najs films pa youtube om man soker pa monaro. Drommer om ett twin-turbo kit, laste ett reportage om det har, da trock de ur harliga 600 kusar i ett korbart skick :gnissla . Synd bara att det kostar $15000 AUD, eller snabbt oversatt narmare 80 tusen :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg