OT idag 7/7

YappE skrev:
Hmmmm...... Jag riskerar inte mitt liv för en omkörning
Jag körde om en av bilarna men inte den andra... FÖR ATT DET KOM MÖTE

Sen susade du förbi och hann med nöd o neppe så att bilen du körde om fick bromsa till lite. alla kanske inte e så vågliga som du.

Står klart att man inte ska köra om även om dom framför en gör det.....

P.s även om det inte hände något nu...... så e det väl alltid den bakom som ska se upp.

Där e mer plats än man tror. Det gör asså ingenting. Blev bara överraskad av att väja undan för dig.

Det var en trevlig liten runda igår!
Man kommer ansluta sig fler gånger , trevliga turer får man ju inte missa !
Får hålla med om att CBR`N e snygg!!!

Roj skrev:
Det var en trevlig liten runda igår!
Man kommer ansluta sig fler gånger , trevliga turer får man ju inte missa !
Får hålla med om att CBR`N e snygg!!!

cbr'n snygg...va fan är ni blinda...har ni missat hon som kör den....eller,jaha..hmmm... :rofl

mclinda skrev:
:( tack för dom!! ä det mobbbbing på högsta nivå nu!!!!??
tur att jag inte ä så känslig :)

jag tycker nog om er lite ändå!!!!

Vafan...trodde det var jag som stod för tykandet här men visst,finns plats för fler...På henne bara!! :yoparty

Tack alla idag för go tur.Bara att konstatera att vi börjar bli många, att McLinda kört med RoH 2 gånger i rad utan att klota för första gången,att mavve skall ge fan i att gnälla på folk som inte chansar på en omkörning samt jobba på sin bromsteknik så du inte behöver vara nära att torpedera folk som saktar in för rullgrus,att glennings katt inte är så tam som trott,samt att ingen blev matförgiftad...KAN VI ÄTA PÅ NÅT SCHYSST STÄLLE NÄSTA GÅNG!!!!

ED skrev:
Hojen är inte bara snygg den är jätterolig att köra också :banana

Kul att höra att så många tycker den är snygg :tummenupp

Turen idag var mycket rolig. Jag tycker allt flöt på bra, men vad är det för omkörning det snackas om. Antar att det hände längre fram i ledet.
Jag kör alldeles för sakta för att vara med där framme :hihi

Du kör inte alls för sakta,du kör bra i ett vettigt tempo som passar dig.Det är gött med rökpauser... :tummenupp :banana

Tackar oxå för rundan. Hade igentligen inte tid, men när jag väll satt på hojen så vart det ju lika bra att hänga på en stund. :)

Japp, nu börjar det bli fart på det här med TT (och OT). :)
Kommer ihåg när vi började, då fick man ju nästan ring för att kolla om man i alla fall blev 2-3 personer som körde...

Jag måste varit med på den tråkiga biten av rundan. Vart ju mest rakt fram hela tiden imho :(
Inte kul all med motarden.
Fast lekstugan är bra rast plats... (Kommer ni ihåg scotter fyllisen?? :rofl )

Hade maxad tur på väg hem, körde förbi först två MC polisen, såg dem i ögonvrån och han släppa av, de tittade lite efter mig, funderade väll på om det var löna att starta hojarna för att ge mig buller böter... Men de var för sega. Jag drog inte eller något, körde bara lungt vidare :tummenupp
Sedna var det tid för nästa polis kontroll...
3 st kontroller på en kväll :huvet

Men

VAR ÄR BILDERNA???

worthless.gif

worthless.gif

worthless.gif

(På hojarna...)

:hihi

thundrace skrev:
Tack alla idag för go tur.Bara att konstatera att vi börjar bli många, att McLinda kört med RoH 2 gånger i rad utan att klota för första gången,att mavve skall ge fan i att gnälla på folk som inte chansar på en omkörning samt jobba på sin bromsteknik så du inte behöver vara nära att torpedera folk som saktar in för rullgrus,att glennings katt inte är så tam som trott,samt att ingen blev matförgiftad...KAN VI ÄTA PÅ NÅT SCHYSST STÄLLE NÄSTA GÅNG!!!!

Chansar??? :confused:
Då anser jag att man e fel ute. Jag tycker mc-körning är för riskablet för att chansa i trafiken. Ska man köra om ser man till att där e plats för det. I detta fallet var det så men att just han valde att avbryta gör inget, det kom bara lite plötsligt - det gick ju bra.
För vad får en att börja köra om då? Bara för att de andra gjorde det? Hoppas inte....
E jävligt nöjd med min bromsteknik o torpedar inte folk, du får hitta nåt annat o klaga på ;)

Vill minnas en som ryter om att vi alla kör som kärringar.
Gör inget, lovar att sakta ner tempot.

Mavve skrev:
Chansar??? :confused:
Då anser jag att man e fel ute. Jag tycker mc-körning är för riskablet för att chansa i trafiken. Ska man köra om ser man till att där e plats för det. I detta fallet var det så men att just han valde att avbryta gör inget, det kom bara lite plötsligt - det gick ju bra.
För vad får en att börja köra om då? Bara för att de andra gjorde det? Hoppas inte....
E jävligt nöjd med min bromsteknik o torpedar inte folk, du får hitta nåt annat o klaga på ;)

Vill minnas en som ryter om att vi alla kör som kärringar.
Gör inget, lovar att sakta ner tempot.

Det handlar nog mer om att ge folk utrymme än om tempo,
tempot e valfritt.Du får nog akta dig för p-lisorna om du kör saktare ;)
Har inte framförvarande gett tecken kör man inte om han,känner du att du
vill köra längre fram/snabbare e det bara att signalera/byta plats vid nästa stopp.

Zmurfen skrev:
Det handlar nog mer om att ge folk utrymme än om tempo,
tempot e valfritt.Du får nog akta dig för p-lisorna om du kör saktare ;)
Har inte framförvarande gett tecken kör man inte om han,känner du att du
vill köra längre fram/snabbare e det bara att signalera/byta plats vid nästa stopp.

japp ;)

thundrace skrev:
KAN VI ÄTA PÅ NÅT SCHYSST STÄLLE NÄSTA GÅNG!!!!

Japp det kan ni!
Jag gissar att ni käkade i hamnen och där är det bara sommaröppet så dom är nog inte världsbäst på mat.

Torggården kan vara svårt att parkera på sommmaren men bra burgare.

Riviera Grillen prova den hemlagade schnitzeln, den är grym!

Zmurfen skrev:
Det måste va hatkärlek isåfall,såg dig nog allt i depån på knutstorp :lol :lol
Kan ju inte slänga cykeln sådär bara :7peta
Måste va det som Spirre menade med alternativ parkering :3freak

ja,ja jag vet. Visst var det en snyggg parkering :hihi
fastnade med foten under gjorde jag också :gnissla
Nu har jag provat det också.... och jag ska inte göra om det... tror jag :confused:
Men grabbarna var rätt snabba fram och "rädda" mig :hihi :hihi

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back