OT Film: Åsknedslag på NÄRA håll!

WOW... varför får inte jag vara med om sådan???

Meissner skrev:
Entschuldigen Sie mich!

Hade ju varit häftigt o vara med om ett sådan nedslag, i bilen sitter man ju säker ändå.

Kan inte hålla med om det,med tanke på vad som hände med min Golf så skulle det nog killat lite i fingrarna. slog ut all elektronik + brände aluminiumfälgen där blixten gick in :skrämd

Ni har rätt, bilens elektronik kan i illa fall åka på det. Men människan i sitter i stort sett helt säkert. Har sett flera filmer där de testar just det, till o med funkade att sitta med armen utanför rutan när blixten slog ner rakt i bilen. Fast de lär nog blivit en och en annan gåshud där... :hihi

Meissner skrev:
Ni har rätt, bilens elektronik kan i illa fall åka på det. Men människan i sitter i stort sett helt säkert. Har sett flera filmer där de testar just det, till o med funkade att sitta med armen utanför rutan när blixten slog ner rakt i bilen. Fast de lär nog blivit en och en annan gåshud där... :hihi

Jag stog ca 20 meter i från bilen.hade jag suttit i hade det nog blivit lite mer än gåshud .......en brun rand i kalsongerna :3freak

Jag har varit med om att blixten slagit ner i bilen medans jag åkte

man hörde bara en smäll allt blev skit ljust såg ingenting sen var allt normalt igen då hörde man massa bzzz bzzz i bakluckan sen efter 10sekunder såg man en blixt från högerdörren på bilen rakt ut på åkern det var manligt men jävlar vad man blev rädd :yoparty :banana

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back