OT: Billigaste DVD-Spelaren

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag hade tänkt att köpa en dvd spelare att ha i sovrummet, och till det vill jag ha det billigaste skiten det går att köpa. Men med vissa krav att den ska fungera och läsa DVD+/-R och DVD-RW. Nu finns det ju en massa okända och ökända märken som Centrum osv.
Pricerunner

Nu funderade jag även på om den behöver progressiv uppspelning..
Vad säger ni kunniga? Ska man behöva betala 400-600kr mer för att få Sony eller Pioneer, för att kunna titta på en simpel hyrd dvd, eller sina *host kopierade host* skivor? Eller fungerar dessa "skit" spelare precis som ovan nämnda eller bättre?

Hur gammal e din tv du har i sovrummet?

Är den för gammal så kan du bara glömma progressive scan direkt.

tycon1 skrev:
Jag hade tänkt att köpa en dvd spelare att ha i sovrummet, och till det vill jag ha det billigaste skiten det går att köpa. Men med vissa krav att den ska fungera och läsa DVD+/-R och DVD-RW. Nu finns det ju en massa okända och ökända märken som Centrum osv.
Pricerunner

Nu funderade jag även på om den behöver progressiv uppspelning..
Vad säger ni kunniga? Ska man behöva betala 400-600kr mer för att få Sony eller Pioneer, för att kunna titta på en simpel hyrd dvd, eller sina *host kopierade host* skivor? Eller fungerar dessa "skit" spelare precis som ovan nämnda eller bättre?

Köp INTE Centrum!!!!
Polarn köpte en modell och den har gått sönder två ggr. Så nu fick ha byta till en annan modell. Får se hur länge den håller.

Jag köpte en för typ 500 kr för 2-3 år sen. Den lät så jävla mycket att jag slutade använda den. Passade på o sälja den till (ex)flickvännen för 700 när vi flyttade isär :D

/ Hannes

Köp en DVD-spelare av känt fabrikat för en tusing. Du har igen det i långa loppet.

Sony DVP-NS33 exempelvis. < 1000:-

EDIT: Progressiv uppspelning har du bara nytta av om du har en projja eller plasma/LCD med komponent-anslutning.

Och i övrigt fungerar -> "Skit är skit, spelar ingen roll hur billigt det är."

Last edited:
Jag köpte en Scantic DVD till mina föräldrar i julklapp betalade 399 plus frakt. Den har fungerat klockrent. Sen håller den ju inte samma klass som min pioneer men det duger om man har en gammal sunkig tv och inte har tänkt sig annat än se en film nån gång ibland. Köpte på www.netonnet.se.

Men i sängen ska man ju ändå bara se på porr och då är ju inte bild och ljudkvalitet det viktigaste..

HanneZ skrev:
Jag köpte en för typ 500 kr för 2-3 år sen. Den lät så jävla mycket att jag slutade använda den. Passade på o sälja den till (ex)flickvännen för 700 när vi flyttade isär :D
:rofl :tummenupp

Håller med tidigare "talare" om att det är värt att lägga några hundringar till för att få en spelare med lite kvalitet.
Pioneer DV-370 är en bra spelare för under 1000-lappen.

Vill du lägga lite till kan jag rekommendera den här ;)
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=111030

Rasorblade skrev:
Köp INTE Centrum!!!!
Polarn köpte en modell och den har gått sönder två ggr. Så nu fick ha byta till en annan modell. Får se hur länge den håller.

Varför inte? Jag har haft min i 1½ år och har aldrig haft några problem och alla sorters skivor har fungerat.

HanneZ skrev:

/ Hannes

Hon hade säkert förtjänat det, det brukar de göra :hihi Och jag antar att dina planer på att återförenas senare inte var direkt stora :)

EBS skrev:
Varför inte? Jag har haft min i 1½ år och har aldrig haft några problem och alla sorters skivor har fungerat.
Det är rätt många som haft problem med Centrum så du får vara glad att din fungerat :tummenupp

Dee_cati skrev:
Hon hade säkert förtjänat det, det brukar de göra :hihi Och jag antar att dina planer på att återförenas senare inte var direkt stora :)
Mmm jag va ond värre. Hon skulle ha videokväll med sina kompisar den kvällen, synd att scartsladden inte ingick i priset :D

Polarens svärfar var och spekulerade på en sån billig "skitspelare" hos en lokal TV-handlare.
Han bestämde sig för att köpa ett exemplar av den, traskade till kassan och skulle betala.
Killen i kassan började med att erbjuda en tilläggsförsäkring och "svärfar" frågade hur mycket det skulle kosta.
Priset på försäkringen var nån hundring billigare än spelaren så han sa:
"Jamen då köper jag två stycken. Om den ena pajar så har jag den andra i reserv!"
Det säger nog det mesta om kvaliten på billigt skit! :tummenupp

Sen så hade jag en jobbarkompis som frågade mig allt som oftast vilken dvd han skulle köpa. Jag svarade att ska du ha nåt som håller så satsa på inte den dyraste men heller inte på nåt billigt skit. Han undrade om det var ett bra paket han hittat, Centrums nån modell som var komplett med högtaleri och allt.
Jag sa att köp det INTE!
Nån månad senare hade han köpt det och kom och frågade mig vad han skulle göra. "Det funkar bra i början... sen blir det svartvitt helt plötsligt?!?"
Jag påminde honom om vad jag rekommenderade... :hihi

Last edited:
morlock skrev:
Köp en DVD-spelare av känt fabrikat för en tusing. Du har igen det i långa loppet.

Sony DVP-NS33 exempelvis. < 1000:-

EDIT: Progressiv uppspelning har du bara nytta av om du har en projja eller plasma/LCD med komponent-anslutning.

Och i övrigt fungerar -> "Skit är skit, spelar ingen roll hur billigt det är."

Ok, då behövs inte progressiv uppspelning (alltid lär man sig något nytt)
Men frågan är om man verkligen vill lägga ner dom där extra 3-400kr, på något som blir omodent redan när du köpt den. Nyare dvd spelare klarar nyare format, och nyare skivor..(medans vissa skivor är bakåtkompitabla)
Sedan om nått år kommer väll Blu-ray och dess motsvarigheter..

Jag tänkte mest ha min och titta på The Dawn of the dead, ibland på en *host kopierad host* skiva :)

Argumenten för att köpa en dyrare dvd-spelare är väldigt svaga.. Kvaliten är säkerligen bättre, men oftast stämmer väl uttrycken "same same but different" och "delarna är från samma fabrik" ?

Snacka om att prata om fikabröd, men en 300-400kr är ju ett halvt bakdäck till hojjen juuee :3freak

tycon1 skrev:
Ok, då behövs inte progressiv uppspelning (alltid lär man sig något nytt)
Men frågan är om man verkligen vill lägga ner dom där extra 3-400kr, på något som blir omodent redan när du köpt den. Nyare dvd spelare klarar nyare format, och nyare skivor..(medans vissa skivor är bakåtkompitabla)
Sedan om nått år kommer väll Blu-ray och dess motsvarigheter..

Jag tänkte mest ha min och titta på The Dawn of the dead, ibland på en *host kopierad host* skiva :)

Argumenten för att köpa en dyrare dvd-spelare är väldigt svaga.. Kvaliten är säkerligen bättre, men oftast stämmer väl uttrycken "same same but different" och "delarna är från samma fabrik" ?

Snacka om att prata om fikabröd, men en 300-400kr är ju ett halvt bakdäck till hojjen juuee :3freak

Denna har jag --> http://www.hifiklubben.com/se/Produkter/Hemmabio/DVDspelare/detail/NAD_T533_DVDspelare.htm?id=4716

Har inte bråkat med mig ett dugg än, bra bild o bra ljud som fan har den också.

äsh, jag är hel nöjd med min centrum som kan spela alla format.
köpte den för flera år sen och den funkar råbra.

fast nu har jag lagt den i förrådet tillsammans med video spelarn.
Nu endast XBOX inkopplad till vardagsrums tvn.

:tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...