OT: Bil körkort!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjenare Tjenare!

Japp, jag är stark medveten om att detta är ett sporthoj forum och jag hoppas du är lika medveten om att du är i offtopic delen. :)

Om några dagar blir jag 18, Nu efter en del polare börjat få sina kort ångrar jag mig lite att jag inte börjar ta kortet tidigare. Har bara kört några gånger men hittentils har det gått bra och jag har börjat köra lite stadskörning och så.

Nu är det ju självklart så att jag vill ha mitt kort så fort som möjligt efter jag blir 18 och har ju iprencip redan läst teroin (A1 kortet) så den ska bara upprepas igen.

Nu börjar tankarna om Intensiv kurs komma fram och jag undrar om detta är något att satsa på? En polare fick pröjsa 11000;- för sitt och då fick han det på 2 veckor. Iom att jag redan har läst teorin undrar jag om det finns några intensiv kurser där man bara kör?

Beställer man ett sånt packet som han gjorde är det ju 50/50 teroi och körning, jag behöver bara körningen och blir iprencip blåst på 5500;-.

Och sen hur stabila är sånna här kurser? Vissa sätter ut på reklam tex "90% säkerhet att du har ditt kort efter 14 dagar" osv, Är detta något man ska gå efter? Låter ju väldigt skumt att dom släpper ut 90% som bara kört i 14 dagar för dom iprencip bara har pengarna att betala kursen.

Beställer teroin imorrn och hoppas att få den imon veckan då jag fyller år.

Nån som har erfarenheter av sånna här "snabb kurser"?

//Patrik

Gick in på min lokala trafikskola och gjorde såsom att jag boka in en 1-2 lektioner om dan. Teorin kom jag ihåg det mesta den tog 3 dar och redo för uppkörning blev jag på 2v. Så totalt från att jag börja på skolan tills jag klara uppkörningen tog 3v. Jag hade kört bil i 2 minuter totalt i hela mitt liv innan dess. Så det går ju om man är på skolan 8h om dan i 2 veckor och kör/pluggar som en galning.

Teori delen är ju den billiga delen brukar ingå om du köper böckerna på ca 1000 kr. Så 50/50 delas inte klumpsumman in i.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8