OT: Behöver hjälp omgående!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Tjena!

Jag håller på och ska ladda ett batteri som jag ska använda imorgon. Men jag hajar inte grekiskan i tabellen som följde med laddaren där "laddtiderna" står.

Kan någon hjälpa mig med detta snarast möjligast skulle jag vara väldigt tacksam! :tummenupp

Batteri: Vet i sjutton vad man kallar dem, men det består av 8st mindre batterier (se bild)

Styrka: 9,6V (1,2 volt/batteri), 1700 mAh/batteri (testade att multiplicera mAh med 8, men tyckte att det lät lite väl mycket, så ni snillen får räkna själv :D)

Laddare: (citerat från förpackningen) Input voltage: 230 V AC +/- 10%/50Hz, Charging current: 70 - 150 mA

Tabellen med laddtiderna ser ni på bild 2.

Frågan lyder alltså kortfattat: Hur länge ska mitt batteri laddas? :)

Bifogat

• DSCF0005.JPG
    DSCF0005.JPG
    110 KB · Visningar: 55
  • Dscf0003.jpg
    Dscf0003.jpg
    35.1 KB · Visningar: 68
Jag röstar på 21 timmar men jag kan inte grunda det på mer än lite uteslutningsteorier+fritt tänkande... Kan inte räkna ut sånt...

Bäst att nån som kan på riktigt fattar det slutgiltiga beslutet! (vi får la se om jag har rätt)

Edit: kan sträcka mig ända till 24 timmar faktiskt...

juha01 skrev:
Jag röstar på 21 timmar men jag kan inte grunda det på mer än lite uteslutningsteorier+fritt tänkande... Kan inte räkna ut sånt...

Bäst att nån som kan på riktigt fattar det slutgiltiga beslutet! (vi får la se om jag har rätt)

Edit: kan sträcka mig ända till 24 timmar faktiskt...

Ok :) Då får det ligga på laddning tills jag ska använda det imorgon så får jag hålla tummarna att batteriet inte dör för en :D

Sen ska jag införskaffa en automatisk laddare, det känns lite tryggare :)

Åtta ackar på 1700 mAh. Jag får det till 70 mA laddström i 34 timmar genom att extrapolera i tiderna för 8-ackarsalternativet. 1,7/1,5*30 h.

Mvh,
/Fredrik

<UÄ> Om jag inte hade vetat bättre hade jag trott att det där batteriet skulle användas i en AEG. </UÄ>

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back