OT andningsövningar inför förlossning

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Finns ju en del mammor och pappor här och vad jag har läst finns det diverse andningstekniker man kan öva på.

Är det någon här som har lite tips elr ideér? Vad är bäst och var läser man om det/köper?

Snälla, spamma inte sönder tråden utan kom med riktiga tips nu!

/Felix

Ärligt talat så är andningen inget du kommer att fundera på när du sitter där och har varit vaken i 28 timmar. De fixar det där med bedövning och grejer. För övrigt brukar väl mammagrupperna innefatta flåsövningar?

Prata med din lokala barnmorska så får du svar på allt du vill.

Jag fick barn för 3 veckor sedan och det gick utmärkt utan andningsövningar.
Jag hörde dock att man kunde gå på en andningskurs, för ca 2000:-, och på det sättet skulle den blivande mamman slippa använda smärtstillande. Man kan ju undra om hon verkligen vill prova...

Min tjej hann inte få någon smärtlindring...

Hört att som kille, så går det bra att andas normalt under förlossningen. Förlossningen är en "girl-thing...lev med det...gå vidare!

:rolleyes: :)

Mattias skrev:
För övrigt brukar väl mammagrupperna innefatta flåsövningar?
Numera har de tagit bort flåsövningarna från föräldragrupperna. Dessutom ska man inte flåsa, utan andas djupt för att musklerna ska kunna slappna av underförlossningen... :fakta
För övrigt har du helt rätt. (Och en blivande pappa som sitter och kommenterar andning, råkar ofta i onåd... :smasha )

Kan rekommendera www.alltforforaldrar.se Där finns ett snackforum för allt som rör barn och föräldraskap :tummenupp

Last edited:
Tack för alla tipsen.... ähhum.
Nåja skall se vad jag kan gräva upp.. försöker undvika förldrasajterna, det blir för mycket av det goda, känns vettigare att varva med lite hojar... :D

/F

se till att hon har lustgasen i munnen o kör på, ta själv ett par djupa andetag emellanåt för att kolla så grejerna funkar:)

Killen, lugna sig nu, aaaaaaallt kommer att gå så bra så:)

rejvis

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back