Ot - 14/7?

Började regna efter att vi tryckt i oss lite käk o skulle stunta lite..Efter lite runt åkande i försök att komma undan regnet så drog vi hem Bättre väder längtar man efter vill jag lova. :va

Jag + far+ polare drog ner till sjöbo rakan. Var väldigt osäkra på vädret men bestämde oss för att dra ner dit. resan ner går ok, men när vi kommer fram står bylingen och plockar in hojar till höger och vänster. Tradigt tänker vi som gärna hade njutit av lite stunts där nere. Äter en underbart god baguette och går en runda och kkollar hojar. Polisen drar och några killar börjar leka lite bakhjul. Allt är riktigt nice fram tills då vi ska dra hem. regnet kommer. fan.
Kränger snabbt på mig mitt regnställ, medans min polare förbarmar sig över att han inte kunde hitta sitt därhemma. Far min kör rukka gore-tex, så honom går det ingen nöd på. Nåväl, resan påbörjas och det bara regnar mer och mer. vi bestämmer ocss för att köra via lund hem sedan autobahn till ängelholm. Vid ett rödljus i lund tvärdör min polares superretard. Soppan slut, han slår om till reserven, ingen skillnad. Får efter mångt om mycket i gång den, kan köra och tanka. rullar ut på motorvägen, varpå retarden dör igen. blir nu ståendes på motorväg i pissregn. Kompisen svär, dels för att han är dyngsur och för att hans hoj protesterar.
Få liv i den återigen och resan mot glumslövs backar sker under andakt. väl framme där dör den igen. Vi tre vise män, funderar på vad felet kan vara. Vatten i luftburken, tändningsfel, vatten i förknasare? vem vet. vi beslutar oss för att köra hojen genomvarm för att sedan fortsätta resan hemåt. min vän fortsätter raka vägen till grevie, där han för tillfället bor, medan jag och far kör mot vejbystrand. kommer hem, och nu sitter jag här, när jag egentligen borde legat i bädden för längesedan.

vad har jag då lärt mig?

*mina splinkans nya alpinestars gp+ håller inte tätt, inte helt oväntat dock
*Regnställ är guld värt samt goretax stövlar är guld värt
*mörkt visir på motorväg i regn är inte att föredra

over and out/molia

Har ju också allväder.Men föga hjälper det när handskarna är av läder för känslans skull. Regnet rinner för övrigt ner i brallorna vilket gör att min röv blir synnerligen våt och kall.Nu köpte jag ju inte mitt ställ för att jag skulle köra i regn hela tiden utan mer för att det ser tufft ut och är smidigt att dra på sig. Men nu i sommar skulle det nog inte skada med ett gortex ala gubb stuk för att hålla sig torr. Jävla skit väder!! :huvet

För övrigt så visste vi att snuten stod o plockade in folk. Därför valde vi en annan raka :tungan

man var lite våt när man kom hem igår .....
kan ju säga att jag såg inte mycket genom mitt visir igår........
bättre väder idag... :tummenupp

Joshi skrev:
Nu köpte jag ju inte mitt ställ för att jag skulle köra i regn hela tiden utan mer för att det ser tufft ut och är smidigt att dra på sig. M
För övrigt så visste vi att snuten stod o plockade in folk. Därför valde vi en annan raka :tungan

Jag köpte ett allväder till en början, men gick över till skinnställ istället. Tusen gånger smidigare att få på sig än ett allväder tycker jag. På med understället först, ryggskyddet och sedan vipps så bara glider du i stället.

Hur visste ni herr polizei var i sjöbo? vill du inte fläka ut det här så skicka ett pm, kunde vara nice att veta om man vill dra dit någon annan gång.

Molia skrev:
Jag köpte ett allväder till en början, men gick över till skinnställ istället. Tusen gånger smidigare att få på sig än ett allväder tycker jag. På med understället först, ryggskyddet och sedan vipps så bara glider du i stället.

Hur visste ni herr polizei var i sjöbo? vill du inte fläka ut det här så skicka ett pm, kunde vara nice att veta om man vill dra dit någon annan gång.
Killarna i Staffanstorp har sina agenter ute förstår du :hihi
Dom visste & planerade in körningen åt annat håll ist.. :tummenupp

Synd att regnet kom sen =(

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back