Otäck olycka

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Var hemma idag och väntade på frun och äldsta grabben skulle komma hem.
Hörde massa sirener men tänkte inte mer på det.
Efter en lite stund kom det fler sirener och dom tystnade strax nedaför där vi bor.
Nyfiken som man är så knallar man ner och tittar, börjar gå mot blåljusen.
När jag kommer fram så ser jag skymten av en bil som jag känner igen.
Får höra att det är en bil som har krockat med en lastbil.
Går närmare och ser att det är våran bil, det riktigt knyter sig i magen på mig.
Ser en ambulanssjukvårdare gå iväg med min grabb, tittar mot bilen och ser frun ligga alldeles blodig där.
Innan man har fått reda på hur dom mår så känns det som en evighet.
Grabben klara sig oskadd, frun fick rejäl hjärnskakning och bruten käke och rejäla skärsår.

Tur i oturen så åkte dom ner i diket och inte under lastbilen.
All heder till räddningsmannskap och sjukvårdare.

Var bara tvungen och skriva av mig lite.

Oh fy fan, inte kul alls...:( Lider med dig, hoppas att de blir bra snart.

Tur i oturen dock, hade kunnat gå mycket värre... Fy fan som sagt...

Köp några trisslotter och en fet blombukett till frugan. Skönt att det inte gick värre än så i alla fall, det kunde gått mycket värre.

Ta nu hand om henne rejält istället för att hänga på SH. :krama

Fyy så hemskt!!
Måste varit förskräckligt att se att det var er bil..förstår att det knöt sig i magen på dig!! :(

Hoppas hon blir frisk snart, håller tummarna!!
Lider med dig killen..

En STOR kram till er.

Fyyy va hemskt!

kram

:brinnerup :( sorry mannen.. hoppas dom kryar på sig snabbt .
sen man fick barn så har man ett annat perpektiv på sånt där..
bara tanken på ungen skadad gör att jag mår illa.

Har varit med om en liknande händelse men där var det min far och systerson.
Båda fraktades iväg med helikopter från olycksplatsen...

Ovissheten är nästan outhärdlig.

Men ta vara på det faktum att du får hem båda två trots allt.
Hoppas frugan kryar på sig så raskt som möjligt.

Fyfan jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Krya på er allihopa, mina tankar är med er.

Fy fan vad hemskt. Din fru och barn måste under omständigheterna ändå haft änglavakt. Hoppas båda blir fullt återställda fysiskt som psykiskt. Får perspektiv på tillvaron när man läser sådant här.

Huha, otäckt. Skönt att det gick så pass bra ändå, tråkigt och jobbigt med bruten käke men vi får hoppas hon återhämtar sig snabbt.

Hörde precis om den där olyckan.. Hoppas verkligen det blir bra med din fru snarast! Många kramar!!

Fy fan, jag minns fortfarande när farsan blev påkörd och dom ringde hem :( Jobbiga timmar innan man visste allt :( Det som bara händer andra kan verkligen hända mig och oss också!

Hoppas hon kryar på sig fort, och du också, även om du inte fick några fysiska skador! :krama

Kanske det värsta tänkbara man kan råka ut för, fy fan vad det lär kännas. :(

Dom måste haft en enorm tur ändå, inte alla som är inblandade i en olycka med lastbil klarar sig såpass "bra" ändå.

Har åkt där ganska mycket de senaste tre åren, och det måste bli hemskt trångt där med ett gäng lastbilar med bred last.

Huga, förstår knuten i magen när man först ser och inser. Hoppas de kryar på sig fort och bra.

Fy fasen, vilken mardröm! Tur att det verkar ha gått relativt bra ändå. Ta hand om de dina, hoppas du lyckas sova...

Hörde vad som var en rejäl smäll på E4 häromveckan när vi satt och åt i trädgården, pang och en motor som varvade. Var ut på vägen bakom med förstahjälpenkitet för det lät som någon som lade en hoj. Var otäckt så det räckte för ett par dagar, helt utan personlig inblandning. Vill inte ens tänka mig upplevelsen du var med om.

Jävlar vilken otäck känsla att se en bil man känner igen totalkvaddad. Är glad för din skull att det gick "bra". Usch, är alltid orolig när min 10 mån dotter är ute på vägarna, som just nu, utan att jag själv sitter bakom ratten.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026