Ostrypt 125cc

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Hej

Tänkte höra om det går att ta bort strypningen på en 125cc och registrera om den ostrypt? Hur svårt är detta? Någon som prövat?
Det är så att jag har det så kallade mellankortet och är intresserad av lite mer klös än 11kw fast samtidigt kanske en 125cc känns rätt rimlig att börja med?

Funderar antingen på en cagiva mito eller en aprilia rs om det har någon betydelse...

1. JA!!!!
2. Inte alls svårt, den knepiga biten är att plocka bort strypningen :tungan
3. Nej jag har inte testat men man får givetvis registrera om ;)

Jag tror till och med att du inte behöver något bänkningspapper utan jag tror att du enbart behöver rycka strypningen och göra en registreringsbesiktning.

Glöm inte bort att lätt motocyklar är oftast eftertraktade bland folk med lätt mc-kort, drar du strypningen och registrerar om så förlorar du dessa köpare (om dom inte vill lägga ut lite extra pengar på att strypa/regga om hojen) och folk med begränsade körkort brukar inte ofta vända sig åt 125cc-hållet i och med att det är lite för litet. Du får också beräkna effekt/viktförhållandet, jag anar att det finns vissa 125:or som ostrypta tar sig över 0,16kw/kilo och då ligger du risigt till.

Jag skulle mycket hellre köra en fyrtaktad 250 än ovanstående av flera orsaker, framförallt att fyrtaktaren är billigare i drift och mer problemfri.

Kawasaki har väl en ny 250-räser?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!