osnabb tzr

philsson skrev:
a: jag drog mig ur du är en tönt
b: Nej du är en tönt för jag drog mig ur innan dig!
a: nej de gjorde du inte för jag bryr mig inte om vad du säger för du ska bara....
b: nee de e de inte alls du är så **** omogen.. bla bla....
a: sluta med ditt moralsnack jag skiter i dethär!
b: nej för jag drog mig ur före!!..
...


:4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika


:corn :rofl
 
darth_igel skrev:
Jag tänker inte diskutera det här mer för det leder ju ingen vart, men varför ska man bara titta på när ett brott begås? Varför ska man riskera andras liv för att man vill hem snabbare? 160km/h på allmän väg är jävla vansinne enligt mig. Man kanske är en bra förare och klarar själv av höga hastigheter men i trafiken finns det fullt av dårar och idioter som kanske inte är lika bra att köra mc/bil. Farter över 110km/h bör endast förekomma på bana enligt mig.
Ha en bra dag själv och tack för mig


weee weee varför skulla man annars köpa 125??
 
philsson skrev:
a: jag drog mig ur du är en tönt
b: Nej du är en tönt för jag drog mig ur innan dig!
a: nej de gjorde du inte för jag bryr mig inte om vad du säger för du ska bara....
b: nee de e de inte alls du är så **** omogen.. bla bla....
a: sluta med ditt moralsnack jag skiter i dethär!
b: nej för jag drog mig ur före!!..
...


:4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika


:rofl :rofl det här är fan inte sant väx upp småpojkar. Skaka hand nu och dra ut och och kör en repa tillsammans istället :)
 
Magz skrev:
:rofl :rofl det här är fan inte sant väx upp småpojkar. Skaka hand nu och dra ut och och kör en repa tillsammans istället :)

Småpojkar, jahaja äldre än dej ;)

Det jag ville ha fram är att man mkt väl kan köra 160 km/h på allmän väg utan att riskera någon annans liv

man får ju välja rätt väg ffs
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Om du öppnar YPVS-locket på motorns vänstra sida så kan du justera när den ska öppna. Det finns markeringar för hur den står orginal så det är bara att pilla

Har kollat på det där och jag kan inte hitta något lock på ypvs-motorns vänstra sida. Alltså den "servo"-motorn som sitter under tanken. För det var den du menade va?
För annars finns det ju en ypvs-justering med vajrar på cylinderns vänstra sida med ett lock, men den justerar som sagt bara läget på ypvs:en.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
... en hoj som är en fröjd att köra?
Istället för att vänta med att öppna tills varvet kommit upp till 7k då den riktiga effektkicken kommer öppnar den vid 6 k och får således ett någorlunda bra drag mellan 6000-7000, sen effektkicken

Yamaha ställde den troligen så eftersom den upplevs starkare, min uppfattning är att det blir precis tvärt om


OK, låter konstigt men kan nog stämma. Ska kolla på polarens TZR...
 
niklas_gripen skrev:
Har kollat på det där och jag kan inte hitta något lock på ypvs-motorns vänstra sida. Alltså den "servo"-motorn som sitter under tanken. För det var den du menade va?
För annars finns det ju en ypvs-justering med vajrar på cylinderns vänstra sida med ett lock, men den justerar som sagt bara läget på ypvs:en.

Jag menade på cylindern! Som sagt jag har aldrig pillat på min, den va så när jag köpte den. Enligt whitesnake kan man vid luckan på cylindern justera när den ska öppna!
 
AndersJohansson skrev:
OK, låter konstigt men kan nog stämma. Ska kolla på polarens TZR...

I jämförelse med andra tzr har jag samma toppeffekt, men bättre bottendrag.. så jag ser inga nackdelar med det hela
 
Anton_Ljunghusen skrev:
I jämförelse med andra tzr har jag samma toppeffekt, men bättre bottendrag.. så jag ser inga nackdelar med det hela


Nej det skulle jag inte heller gjort.
Tycker bara att detl åter så konstigt men det kan säkert stämma...
 
Anton_Ljunghusen skrev:
I jämförelse med andra tzr har jag samma toppeffekt, men bättre bottendrag.. så jag ser inga nackdelar med det hela
RC ventiler är till för att ge bottendrag inte ta bort!. :7peta
 
Anton_Ljunghusen skrev:
YPVS´en öppnar bara lite tidigare, när den egentligen inte behöver vara stängd
jo jag förstod vad du menade.. ville bara dryga mig lite.. ;)... men de jag har svårt att förstå är varför inte hojen skulle gå bättre som den är från fabrikat?. Jag menar yamaha borde ha provat sina hojar och testat de olika varven och utsett 8k till det lämpligaste varvet att öppna på.. :confused:
 
philsson skrev:
jo jag förstod vad du menade.. ville bara dryga mig lite.. ;)... men de jag har svårt att förstå är varför inte hojen skulle gå bättre som den är från fabrikat?. Jag menar yamaha borde ha provat sina hojar och testat de olika varven och utsett 8k till det lämpligaste varvet att öppna på.. :confused:

Ahh dom går ju inte på känsla utan på vad som är bäst.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
Padde skrev:
Ahh dom går ju inte på känsla utan på vad som är bäst.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
whatever.. driver man en motor med ett hamsterhjul så är man nog inte så noga med YPVSen heller..
Det jag menar är att det är klart de borde ha koll!. tänka er vilket jobb att utväckla den motorn och sen inte ställa den rätt?.. hmm.. :va
 
philsson skrev:
jo jag förstod vad du menade.. ville bara dryga mig lite.. ;)... men de jag har svårt att förstå är varför inte hojen skulle gå bättre som den är från fabrikat?. Jag menar yamaha borde ha provat sina hojar och testat de olika varven och utsett 8k till det lämpligaste varvet att öppna på.. :confused:

Tjao du det där kan man spekulera på, jag vet bara hur det är för mig! :)

Solids öppnar f.ö vid 7000 rpm
vad är orginal?
 
philsson skrev:
whatever.. driver man en motor med ett hamsterhjul så är man nog inte så noga med YPVSen heller..
Det jag menar är att det är klart de borde ha koll!. tänka er vilket jobb att utväckla den motorn och sen inte ställa den rätt?.. hmm.. :va

Alså vad jag menar är ju att självklart har du rätt, Dom utvecklar inte en motor för en massa (Läs:massa) pengar och sen inte ställer in den optimalt. Men sen kan du ju tex ställa avgasventilens öppningstider ganska lätt själv och tycker man körningen blir behagligare om den öppnar tidare är det ju bara att ställa den så.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Tjao du det där kan man spekulera på, jag vet bara hur det är för mig! :)

Solids öppnar f.ö vid 7000 rpm
vad är orginal?

7000 verkar vara original, min förra öppnade också på 7000.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top