osnabb tzr

RS "Alex" skrev:
visste jag är jävligt full nu men jävla moral kärring, fjant jävel! :tummenupp

Enlig mig är det inte jag som är fjantig. Vad är det som är så jävla fränt med att bryta mot lagen? Du beter dig som ett moppefucko.

Ps. gå på nån svenskalektion ibland så du kan göra dig förstådd på ett bättre sätt Ds
 
darth_igel skrev:
Enlig mig är det inte jag som är fjantig. Vad är det som är så jävla fränt med att bryta mot lagen? Du beter dig som ett moppefucko.

Ps. gå på nån svenskalektion ibland så du kan göra dig förstådd på ett bättre sätt Ds

de han mennar e att de väll för fan var persons beslut om han tänker bryta mot lagen eller inte! och jah håller me han om att de e ganska störigt med alla dessa moralkäringar å dylikt som lägger sig i om andra kör för fort eller inte, nej de e inte fränt å köra för fort överalt, men tänk dig tex att du e på e65:an på väg hem en onsda natt mitt i sommarn kl 3 å vägen e helt tom håller du 90 ändå? ja tror inte det är många som gör det...ja uppmanar inte dig till å köra för fort men tycker bara att de e väll F*n deras problem eller? angående svenska kurs så står förklaringen i hans inlägg.. själv så vet ja att ja stavar illa men efter som deta är ett interet forum så pallar inte ja sita å rättstava det... HA EN BRA DAG MVH///jimmy
 
Anton_Ljunghusen skrev:
p.s min avgasport öppnar vid 6000 rpm, en fröjd att köra i jämförelse med andra tzr´er

Och det ger?
Har inte Yamahas ingenjörer "stämt av" när avgasporten ska öppna för bästa effekt/effektkurva? :7peta
 
prulle skrev:
de han mennar e att de väll för fan var persons beslut om han tänker bryta mot lagen eller inte! och jah håller me han om att de e ganska störigt med alla dessa moralkäringar å dylikt som lägger sig i om andra kör för fort eller inte, nej de e inte fränt å köra för fort överalt, men tänk dig tex att du e på e65:an på väg hem en onsda natt mitt i sommarn kl 3 å vägen e helt tom håller du 90 ändå? ja tror inte det är många som gör det...ja uppmanar inte dig till å köra för fort men tycker bara att de e väll F*n deras problem eller? angående svenska kurs så står förklaringen i hans inlägg.. själv så vet ja att ja stavar illa men efter som deta är ett interet forum så pallar inte ja sita å rättstava det... HA EN BRA DAG MVH///jimmy

Jag tänker inte diskutera det här mer för det leder ju ingen vart, men varför ska man bara titta på när ett brott begås? Varför ska man riskera andras liv för att man vill hem snabbare? 160km/h på allmän väg är jävla vansinne enligt mig. Man kanske är en bra förare och klarar själv av höga hastigheter men i trafiken finns det fullt av dårar och idioter som kanske inte är lika bra att köra mc/bil. Farter över 110km/h bör endast förekomma på bana enligt mig.
Ha en bra dag själv och tack för mig
 
darth_igel skrev:
Enlig mig är det inte jag som är fjantig. Vad är det som är så jävla fränt med att bryta mot lagen? Du beter dig som ett moppefucko.

Ps. gå på nån svenskalektion ibland så du kan göra dig förstådd på ett bättre sätt Ds

svenska lektion ja va full du vet :fyllisar om du inte fattar

moppefucko, har en kompis som höll på att köra ihjäl sig för hans 125a va så klen till skilnad mot mig som lätt kom om lastbilen... visst man ska inte göra vågade omkörningar men det kan vara bra att kunna acca om man behöver!

vad som är så fränt med att bryta mot lagen :3freak har jag påståt det... det är ju något helt personligt och det angår inte dig ett skit om jag känner för att göra det! man får anpassa sig till vägen med hastigheten


darth_igel skrev:
Jag tänker inte diskutera det här mer för det leder ju ingen vart, men varför ska man bara titta på när ett brott begås? Varför ska man riskera andras liv för att man vill hem snabbare? 160km/h på allmän väg är jävla vansinne enligt mig. Man kanske är en bra förare och klarar själv av höga hastigheter men i trafiken finns det fullt av dårar och idioter som kanske inte är lika bra att köra mc/bil. Farter över 110km/h bör endast förekomma på bana enligt mig.
Ha en bra dag själv och tack för mig

jo visst köra fort ska man göra på bana men för i helvete byt forum ... sök upp ett Glidar forum! moral kärringar klarar man sig utan :tummenupp
 
darth_igel skrev:
Jag tänker inte diskutera det här mer för det leder ju ingen vart, men varför ska man bara titta på när ett brott begås? Varför ska man riskera andras liv för att man vill hem snabbare? 160km/h på allmän väg är jävla vansinne enligt mig. Man kanske är en bra förare och klarar själv av höga hastigheter men i trafiken finns det fullt av dårar och idioter som kanske inte är lika bra att köra mc/bil. Farter över 110km/h bör endast förekomma på bana enligt mig.
Ha en bra dag själv och tack för mig

Du är nog den klokaste person på det här forumet. :tummenupp
Visst är 150-160 blås vansinnesfarter om det tar tvärstopp men man får ju köra med huvet lite och inte bara med gashanden.. :rolleyes:
Vissa 70-vägar t.ex. kör man högst 55 km/h på för att man är rädd o hamna utanför eller köra ner i nå't hål och andra går hur bra som helst att köra 100 km/h på. Sen i stan så är det självklart att man bör hålla 50 km/h. Jag tycker att alla som kör över 50 i stan bör tänka till lite.

sen så gillar jag att meka och lösa problem och det var därför jag vill få hojen att gå som den ska, inte för att jag vill ligga och pressa den maximalt hela tiden!
 
Tror att jag har hittat felet förresten. Var ute och körde nyss och när jag skulle slå på tändningen prövade jag att slå av lamporna först.
Då lät ypvs:en mycket bättre(inte lika ansträngd) och lät som om den gick mycket snabbare.

Så jag ska sätta batteriet på laddning och se om det ger resultat annars blir det väl förmodligen ett nytt batteri.
 
AndersJohansson skrev:
... en hoj som är en fröjd att köra?
Istället för att vänta med att öppna tills varvet kommit upp till 7k då den riktiga effektkicken kommer öppnar den vid 6 k och får således ett någorlunda bra drag mellan 6000-7000, sen effektkicken

Yamaha ställde den troligen så eftersom den upplevs starkare, min uppfattning är att det blir precis tvärt om
 
Last edited:
niklas_gripen skrev:
Hur gjorde du för att det skulle bli så? kan vara kul och veta.

Om du öppnar YPVS-locket på motorns vänstra sida så kan du justera när den ska öppna. Det finns markeringar för hur den står orginal så det är bara att pilla
 
darth_igel skrev:
Jag tänker inte diskutera det här mer för det leder ju ingen vart, men varför ska man bara titta på när ett brott begås? Varför ska man riskera andras liv för att man vill hem snabbare? 160km/h på allmän väg är jävla vansinne enligt mig. Man kanske är en bra förare och klarar själv av höga hastigheter men i trafiken finns det fullt av dårar och idioter som kanske inte är lika bra att köra mc/bil. Farter över 110km/h bör endast förekomma på bana enligt mig.
Ha en bra dag själv och tack för mig

Tidig moralkärring ser jag.. undra om du blir en sån där gubbe som masar 50 på 70-vägar
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Om du öppnar YPVS-locket på motorns vänstra sida så kan du justera när den ska öppna. Det finns markeringar för hur den står orginal så det är bara att pilla
soft :) tänk om det skulle finnas nåt sånt på RGVn. den öppnar nämligen för sent.. :(..
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Låter skumt om det inte skulle finnas nåt sådant :confused:
jag har tagit upp det på ett engelskt forum (www.RGV250.co.uk) endast för RGVs men där är det ingen som vet. :3freak Låter väldigt konstigt att de bara kan ändras sådär. Läste här nu då att de gick ändra på TZRen och blev helt.. :fattartil Kanske man ska ta och öppna Servo motorn på RGVn och ta sig en titt.. :tummenupp

Förlåt för lite OT.... och Niklas.. hoppas att du löser det..
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Tidig moralkärring ser jag.. undra om du blir en sån där gubbe som masar 50 på 70-vägar



hahhahaha han har nog aldrig kört för fort :rolleyes:

nej 49 på 50väg å såvidare.

:rofl :rofl
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Om du öppnar YPVS-locket på motorns vänstra sida så kan du justera när den ska öppna. Det finns markeringar för hur den står orginal så det är bara att pilla

Är du säker? Menar du vajrarna? Som jag förstått förskjuter man bara ypvs:en åt det ena eller andra hållet med vajrarna, alltså hur den ligger i viloläge men att den sen rör sig lika lång "sträcka". Men jag har kanske missuppfattat det. :va
 
niklas_gripen skrev:
Är du säker? Menar du vajrarna? Som jag förstått förskjuter man bara ypvs:en åt det ena eller andra hållet med vajrarna, alltså hur den ligger i viloläge men att den sen rör sig lika lång "sträcka". Men jag har kanske missuppfattat det. :va
han menar på motorn.. alltså inte med vajrarna.. :tummenupp
 
philsson skrev:
han menar på motorn.. alltså inte med vajrarna.. :tummenupp

Jaha..YPVS-motorn. Då är jag med. Det låter intressant.

Borde vara optimalt att ställa den så att den öppnar vid 7k, då borde man få både effektkicken plus att den öppnar ventilen!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top