Osmakligt av polisen,,,varning.

morlock skrev:
Hur skulle ni se på saken om de där "stackars fångarna" har våldtagit 5 flickor samt styckmördat deras mammor?

Jag tyckte det va vidrigt av poliserna men så tänkte ja så som du skriver, om dom våldtagit osv osv...
Men det känns som om man inte kan tycka att det är ok helt plötsligt om dom nu gjort ngt sånt. Dom kan ju lika gärna snott en brölev på Coop?

morlock skrev:
Hur skulle ni se på saken om de där "stackars fångarna" har våldtagit 5 flickor samt styckmördat deras mammor?
Ja men om du lyssnar på vad kommentator rösten säger så hör du att det är 3 illegala flyktingar. Vilket jag anser inte är ett så grovt brott så man ska bli misshandlad och förnedrad.

Qwerty skrev:
Idioter finns visst i hela världen.

Är väl inget att bli upprödr över, mycket värre saker pågår dagligen i vår värld som är mycket värre och då bryr sig ingen. Syftar mest åt misshandel av barn och våldtäkter.

Vad menar du?

Om du blir misshandlar på stan så är det inget att bry sig om eftersom det finns de som råkar ännu värre ut, eller vad menar du?

Sjävklart är den här typen av "behandling" fullständigt oacceptabel likväl som det är lika oacceptabelt att du blir misshandlad på stan eller ett litet barn blir sexuellt utnyttjat!

Bara för att det finns andra som råkar värre ut än dig/mig eller vem det nu än må vara kan och skall man inte försöka förtrycka det han/hon har varit med om. Om jag eller du sedan vill/kan och orkar bry oss, om än så bara med ett inlägg i ett forum (som inte gör varken till eller från för den drabbade) så är väl det snarare ett tecken på mänsklighet och empati!

// Niklas

morlock skrev:

Ja, och tänk om de bara har en annan åsikt än rgimen i landet? :huvet
Oavsett anser jag det inte mänskligt att hantera en människa på detta sättet!

Du/jag och alla andra här på forumet har inte den blekaste aning om varför dessa män har blivit fängslade och nu används som försökskaniner! Det är irrelevant i frågan!

Dessutom måste jag hålla med någon som ifrågasatte hur denna tråden kan få vara kvar!?

Varför visa sådant? Vilket syfte fyller det, mer än att man mår åligt eller blir upprörd eller både och?

// Niklas

morlock skrev:
Vissa personer, om du nu inte skojar, gör mig mörkrädd! Det har väl för tusan inte med saken att göra? Eller menar du på fullt allvar att om man bara har gjort något tillräckligt illa så fövandlas man från människa till leksak?
Jag blir orolig över den bristande empati som vissa personer här på SH visar upp och tydligen kan tänka sig att delta i den här typen av lekar...

morlock skrev:

Att de inte skall torteras för den sakens skull. Kroppsbestraffning praktiseras i ociviliserade länder, USA och Japan undantaget. Ett civiliserat samhälle tar hand om sina brottslingar som man bör enligt lagen, inte som någon korrumperad halvfull kokasnortande snut och hans polare tycker är lämpligt.

bonny skrev:
bla...menar du på fullt allvar att om man bara har gjort något tillräckligt illa så fövandlas man från människa till leksak?
Jepp.

Men eftersom ingen tycks veta bakgrunden till den här osmakliga filmen så är det svårt att varken säga bu eller bä.

Hur smart e man , bara för att det förekommer värre saker så skall man inte bry sig om allt annat.. ??? :kocko :fatta!

Det är sorgligt att se iaf .. :död

Qwerty skrev:
Idioter finns visst i hela världen.

Är väl inget att bli upprödr över, mycket värre saker pågår dagligen i vår värld som är mycket värre och då bryr sig ingen. Syftar mest åt misshandel av barn och våldtäkter.

1. om man (ni) lyssnar så säger dom att det är illegala invandrare
(sen hur farligt brott det är att fly från ett land för att slippa fängelse/tortyr osv. innan man får/har pengar att skaffa visum/tillstånd är får var och en bedöma...)

2. det som sker är ju ren och skär plågeri och för polisernas "nöje". har ju inte det minsta med eras utbildning, jobb, hundarnas utbildning eller nåt att göra. det är bara för att fördriva tiden "på ett roligt sätt"...

3. fattar inte hur ni kan få det till att vara smart eller rätt gjort på nåt sätt.

jag skiter i om dessa personer flytt från ett land/diktator/makt eller inte, eller vart dom kommer ifrån eller hudfärg - tycker bara det är så äckligt och tråkigt att se människor plåga andra för nöjets skull och helt utan skäll. dom som blir attackerade vill bara ha ett värdigt liv i fred och njuta av livet. istället utsätts dom för detta och troligen inte kommer ha så mycket bättre dagar i sina liv - och leva kommer dom möjligen inte göra så länge heller.

fattar verkligen inte hur människor klarar av att göra sånt här...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt