Oskulden är tagen!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Idag fick jag min första bunt med tidkort, dvs jag körde tidsträning på Opefältet. Riktigt skoj var det så det blir garanterat inte sista gången man kör dragracing.:tummenupp

Oklistrad asfalt och touringdäck med 2.9bar är väl inte bästa förutsättningarna för bra tider direkt, men jag lyckades komma ner på 10.34s med 226.4 i slutfart och 1.87 i 60fot.

I vinter blir det lite skruvning för att komma ner mot nian utan att trimma motorn, sänkning, PC3 med quickshifter, extra bakfälg med racedäck, nerdrevning för att kunna varva ut på fyran och bygga om kopplingen för att bli kvitt slirfunktionen.

Ville väl inte fråga något, bara skriva av mig lite eftersom det var så jävla kul!!:banana

[YOUTUBE-ID]evvY6HrihJI[/YOUTUBE-ID]
 
Va i heeeeeeelv...... ser ut som en trimmad hembränningsaparat ju:banana
Edit: Va hände me den första videon??va väl en trimmad spark eller:confused:
 
Last edited:
Va i heeeeeeelv...... ser ut som en trimmad hembränningsaparat ju:banana
Edit: Va hände me den första videon??va väl en trimmad spark eller:confused:

Ha ha, jag råkade länka till fel video först. Den videon ska läggas upp i den kommande Speed Weekend i Funäsdalen-tråden...
 
...Gjorde det ont?
 
Är det någon som vet på ett ungefär vilka tider som går köra med gat-busor (dvs standardmotor och gatdäck) på klistrat respektive oklistrat?

Jänkarna verkar köra mitten-9or på strippen med fotväxling och småtrimmat, fast då har dom ju rätt många tillfällen att köra och justera in hojen på en säsong också.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top