Oseriösa köpare på Blocket

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Vad gör man åt dessa?

Tyvärr får man väl skylla sig själv när man skickar något och TROR man skall få betalt bara för att man har människans namn, adress, telenummer, nummer till jobbet osv.
Blir till att ta förskottsbetalning i fortsättningen men blir förbannad när man inte kan lita på folk.
Då har vi avhandlat hurvida man skall göra men ej gjort..

Är inte främmande att åka hem till någon och hämta tillbaks grejor men är lite långt för den summa det handlar om... (1000:- just nu)

Såå, några bra förslag?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är vederbörande sammanboende/gift så kan man ju skicka en blomsterkvast med texten "Tack för senast, du var underbar" adresserat till dennes partner. Sen hoppas man att han får kvittera budet. Bara för att jävlas.

De flesta förhållanden borde få en, om än tillfälligt, tryckt stämning.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Skicka med bussgods, köparen betalar för att hämta ut varan.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
SwePace, ingen dum ide..!

Goffe/A_NN_A, japp, båda funkar.
Någon mil till bussgods för min del bara men postförskott helt ok. Som sagt så är det nog färdigt med att lita på folk.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tråkigt är det, men ännu tråkigare att ge bort sina prylar.

SwePace, ingen dum ide..!

Goffe/A_NN_A, japp, båda funkar.
Någon mil till bussgods för min del bara men postförskott helt ok. Som sagt så är det nog färdigt med att lita på folk.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Gör en polisanmälan. Det är enkelt att göra via nätet. Polisen kommer med största sannolikhet inte att kunna göra så mycket, men troligtvis är inte du den enda säljaren han har lurat. Om tillräckligt många lämnar in en anmälan kan de kanske ta tag i det.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ring hans arbetsplats och fråga chefen om han känner till när han tänkt betala.
Kan du hitta hans föräldrar så ring dom med och fråga.
Ring hans grannar och kolla med dom om dom känner till varför han inte betalat än.

Be dom fråga så återkommer du, gör om detta tills antingen du eller han tröttnar.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
äsch.. folks som har saker att sälja begagnat har för mycket pengar ändå, lika bra o ge bort prylarna ;)

Typiskt kommentar från folk med alldeles för mycket pengar :tungan ;)


Ring hans arbetsplats och fråga chefen om han känner till när han tänkt betala.
Kan du hitta hans föräldrar så ring dom med och fråga.
Ring hans grannar och kolla med dom om dom känner till varför han inte betalat än.

Be dom fråga så återkommer du, gör om detta tills antingen du eller han tröttnar.


:rofl Ett förfaringssätt som tilltalar mig i allra högsta grad.
:tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
:rofl Ett förfaringssätt som tilltalar mig i allra högsta grad.
:tummenupp

Kan faktiskt funka med då trots att de är riktiga svin de som blåser folk på detta sätt förvånansvärt ofta är riktigt måna om fasaden på hemmaplan, några samtal till personer utanför fasaden kan göra underverk. :)
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Ring hans arbetsplats och fråga chefen om han känner till när han tänkt betala.
Kan du hitta hans föräldrar så ring dom med och fråga.
Ring hans grannar och kolla med dom om dom känner till varför han inte betalat än.

Be dom fråga så återkommer du, gör om detta tills antingen du eller han tröttnar.

Detta är en mycket god ide, tankarna har gått och det hållet faktiskt!

och åt:smasha
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Eller sälj produkten för en krona till någon som bor i närheten av fifflaren.
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
TFK,
jo, om det är typ 50st så kanske man har en chans men det är ju givetvis jobbigt med en polisanmälan på sig.
Annars så skall man ändå förlora pengarna så så har ju Skäggot en poäng:brynad
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag råkade ut för det omvända. Köpte på Blocket och förskottsbetalade. Hade namn, adress, registrerat telnummer så i princip samma situation som dig.

Dök adrig upp nåt. Efter ett par samtal där han slingrade sig med diverse skitförklaringar så la han på luren när jag ringde. Pojken bodde hemma hos mamma och hennes mobiltelefon fanns med på Hitta.se så jag slog henne en signal.

Förklarade läget, att han inte svarade i telefon och om han ville att jag skulle komma förbi och "hämta prylarna" hemma hos dom då jag ändå hade vägarna förbi nästa helg. Visst, på gränsen till hot om ett lass stryk (vilket aldrig skulle hända) men det löste sig på två dar.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Godtrogenhet går ju att utnyttja åt alla håll och kanter.
Skojare kommer det tyvärr alltid att finnas som är beredda att blåsa en medmänniska.
Även om man köper via postförskott o liknande finns ju ingen garanti för vad som finns i paketet man just löst ut.

Har såklart blivit lurad ett par gånger men för det mesta har det funkat bra :tummenupp

Kanske har man börjat bli lite för synisk o luttrad för det känns som nyhetstorka när sånt här dyker upp i lokalpressen, tråkigt för dem som råkat ut för det dock :(
http://www.sn.se/nyheter/sormland/1.1956496
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Jag råkade ut för det omvända. Köpte på Blocket och förskottsbetalade. Hade namn, adress, registrerat telnummer så i princip samma situation som dig.

Dök adrig upp nåt. Efter ett par samtal där han slingrade sig med diverse skitförklaringar så la han på luren när jag ringde. Pojken bodde hemma hos mamma och hennes mobiltelefon fanns med på Hitta.se så jag slog henne en signal.

Förklarade läget, att han inte svarade i telefon och om han ville att jag skulle komma förbi och "hämta prylarna" hemma hos dom då jag ändå hade vägarna förbi nästa helg. Visst, på gränsen till hot om ett lass stryk (vilket aldrig skulle hända) men det löste sig på två dar.

Får nog bli något liknande detta, som he rik skrev ovan så när fasaden utåt genomskådas kan det bli lite pinsamt helt plötsligt...!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top