Oseriös säljare !!!!

RR_Jonas skrev:
2133943 Ovan säljare kanske?

Kommer ihåg när jag skulle sälja min gamla moppe :näsblod hade kommit överens med en kille som skulle komma och kolla på den dan efter. Lite senare samma kväll ringer en annan som vill komma och kolla samma kväll. Killen köper moppen allt är frid och fröjd tills jag skall ringa den andra killen och tala om för honom att moppen är såld. Eftersom jag nästan aldrig säljer saker så hade jag noll rutin och hade inte skrivit ner personens telefonnummer, bara namnet. Fick spendera halva kvällen framför hitta.se innan jag fick tag i rätt person bara för att säga att moppen var såld.

Men du borde iof ha fått en ursäkt av säljaren när du kom om det nu var så att numret var borttappat eller ej taget.

Hur som helst är jag fortfarande på jakt efter ny hoj (efter dagens missöde)

Så om någon skall sälja eller vet någon som ska sälja skulle jag uppskatta ett PM.

* VTR Firestorm
* Speed Triple
* R1

Eller annat skoj.... Kom med förslag !!! :tummenupp

Ca 45.000:-

patrikbk skrev:
2133906Kännde mig bara jävligt lack efter bilturen....(Hur kul ar det att köra bil över huvud taget ???)
Det kan jag dock förstå, och t.o.m. hålla med om.

Jag hade säkert själv blivit förbannad, även om jag är medveten om att den risken alltid föreligger.

Men jag har också själv varit den andra köparen.
Köpte mina stövlar nyligen, av en kille som lovat att hålla på grejorna åt en spekulant som var intresserad av både ställ & stövlar i paket.
Men när jag viftade med stålarna under näsan på säljaren så var stövlarna mina.

Han hade ju ingen garanti att den andra snubben verkligen skulle köpt grejorna
heller, lika lite som du kunde garantera att du verkligen skulle köpa hojen du var intresserad av.

Så tyvärr är det så... money talks, bullshit walks... och först till kvarn o.s.v....

Surt kan det vara ibland, och jag håller med dig om att denne säljaren inte var riktigt schysst, men vad ska man göra ?

Calmanders skrev:
2133930 "Spekulanten" i fråga kanske var hans polare, och säljaren kanske inte annat än väntade på att du skulle bjuda över?

Precis min första tanke när jag läste tråden

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back