Oseriös knutte i Krasch

luci-guard skrev:
2332065 SUCK..... Att det alltid finns folk som måste lägga sig i andras liv hela jävla tiden. Att ni orkar bry er om andra som inte har skydskläder på sig.
Det är väl upp till var och en om man väljer att inte åka med skydd.
Jag använder alltid skyddskläder när jag kör och det är mitt val men om någon annan kör hoj utan så är det väl upp till honom.
Man räknas som myndig i detta land när man fyller 18år och har ansvar för sina egna handlingar eller hur. Killarna som ni nu kallar jävla idioter och vette fan mer vad ni kallar dem är säkert redan medvetna om riskerna att inte använda skyddskläder.
Men att sitta vid datorn och kalla alla jävla idioter tycker jag bara är ett ytterligare bevis på omognad från er MORALTANTER.
Ni har väl ALDRIG gjort någe dumt nån gång i erat patetiska liv.
Att göra nått dumt och ta risker ibland är faktiskt ganska roligt.
Men det är väl klart att ni som är SÅÅ ordentliga har väl redan gått och lagt er för att sova redan ....för det är FARLIGT med för lite sömn.

ps. Killen var misstänkt för fylla inte skyldig MISSTÄNKT

Jag håller med dig. Det är tröttsamt med paragrafryttare.Men hur skall
vi handskas med dyra sjukvårdskostnader,stigande försäkringspremier på
grund av att en del väljer att köra mc i kalsonger.

knutten10 skrev:
2329608 I lördags Natt kl 03 tiden, var det en kille som inte hade något förstånd. Körde på motorvägen E18 i höjd med Hägernäs (Täby) då olyckan var framme. Konstaterat att han kört på tok för fort för hans tillstånd. Tappar kontrollen och kraschar. Personen hade bara shorts och T-shirt:huvet :3freak och enligt räddningstjänsten så blev han svårt skadad av skrap (rivjärns) skador. Varför jag skrev i hans tillstånd beror på att han misstänks för styr fylla. Man kan bara säga en sak I D I O T och hoppas han har lärt sig något av den upplevelsen. Han lär bli märkt för livet av den åkturen på asfalten kan jag tänka. ANVÄNT STÄLL DET LINDRAR SKADORNA. I hans fall kanske han hade kunnat gå där ifrån utan någon skada.:huvet

Håll käften det är min kompis. Håll dina moralkakor för dig själv.

luci-guard skrev:
2332065 SUCK..... Att det alltid finns folk som måste lägga sig i andras liv hela jävla tiden. Att ni orkar bry er om andra som inte har skydskläder på sig.
Jag använder alltid skyddskläder när jag kör och det är mitt val men om någon annan kör hoj utan så är det väl upp till honom.
Man räknas som myndig i detta land när man fyller 18år och har ansvar för sina egna handlingar eller hur. Killarna som ni nu kallar jävla idioter och vette fan mer vad ni kallar dem är säkert redan medvetna om riskerna att inte använda skyddskläder.
Men att sitta vid datorn och kalla alla jävla idioter tycker jag bara är ett ytterligare bevis på omognad från er MORALTANTER.
Men det är väl klart att ni som är SÅÅ ordentliga har väl redan gått och lagt er för att sova redan ....för det är FARLIGT med för lite sömn.

Japp, ser lika mycket folk med som utan ställ, hur dumt det än är. Full som fan var han, snodde en annan polares hoj efter alla hade somnat. Polisanmälan o dittan och dattan, kan säga att såren hans inte är så trevliga :(

Last edited:
NEB skrev:
2332367 Jag håller med dig. Det är tröttsamt med paragrafryttare.Men hur skall
vi handskas med dyra sjukvårdskostnader,stigande försäkringspremier på
grund av att en del väljer att köra mc i kalsonger.

Information i tv,tidningar mm om hur farligt det är att köra utan skydd. Vi i Sverige är duktiga på att informera om alkohol i trafiken både i tv.radio och tidningar å det är bra. Men har någon någonsin sett en upplysningsfilm om att använda rätt mc-utrustning på tv i sverige. Frankrike och England är bra exempel på dessa så kallade skrämselreklam snuttar. Alla körskolor borde visa dessa filmer för sina elever. Hmm ja det är ju en början i alla fall

Freedom skrev:
2329680 Var han konstaterad full eller bara misstänkt?

Det fram gick inte vilket. Men om man är misstänkt styr fylla så kan jag själv tänka mig att det kom ångor om han när han prata, eller så visades tecken på något annan vis att det kan ha förekommit alkohol i bilden. Har jag fel eller!

Kör nykter och gasa inte som en tok när man lånar någon annans hoj.

Victor skrev:
2331959 Ja, eller en styr fylla.
Men du trådskaparen, tycker du verkligen att hans problem var att han inte hade skinnställ på?
Det ska jag tänka på nästa gång jag kör fuller, ALLTID skinnställ på så jag klarar mig från skador.

Nej det var något av dom båda sakerna och som en tidigare inläggare skrev även kanske inte ens var hans hoj. Först är det inte bra att köra utan ställ. Men om man nu gör det (jag är en av dom) så kör med insidan då. Så minskar i alla fall risken för att man själv ska stå för olyckan. Sen vidare så att köra påverkad av alkohol är redan där en döds synd speciellt när man bara har två hjul. Mixar man sedan ihop en påse med det hela; T-shirt,shorts/ Fylla/ hög hastighet och kanske även lånad hoj. Då är man inte frisk eller seriös om sitt eget liv. Nu vet vi att alla ingredienser fans i påsen och det är fyra för mycket.

luci-guard skrev:

Har du missat vad din försäkring kostar och speciellt varför den kostar som den gör. Om inte så kan du alltid höra av dig till ditt försäkring bolag och fråga. Det är just på grund av sådana oansvariga personer som höjer våra premier. Så jag kan nog med gott samvete säga att det han gjorde kommer med största sanorlikhet visa sig på min premie nästa ses och andras. Alltså berör det mig och alla andra som kör sporthojar. :3freak Kör faktist själv uten ställ ibland, men med högre riskmedvetande och alltså lungnare körning. Så att om det händer något så är det för hoppningsvis inte mitt fel. Det gör lika ont för det jag vet. Men det belastar åtminstonde inte mc försäkringen utan motpartens bolag...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...