Oseriös knutte i Krasch

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
I lördags Natt kl 03 tiden, var det en kille som inte hade något förstånd. Körde på motorvägen E18 i höjd med Hägernäs (Täby) då olyckan var framme. Konstaterat att han kört på tok för fort för hans tillstånd. Tappar kontrollen och kraschar. Personen hade bara shorts och T-shirt:huvet :3freak och enligt räddningstjänsten så blev han svårt skadad av skrap (rivjärns) skador. Varför jag skrev i hans tillstånd beror på att han misstänks för styr fylla. Man kan bara säga en sak I D I O T och hoppas han har lärt sig något av den upplevelsen. Han lär bli märkt för livet av den åkturen på asfalten kan jag tänka. ANVÄNT STÄLL DET LINDRAR SKADORNA. I hans fall kanske han hade kunnat gå där ifrån utan någon skada.:huvet

Ja kör alltid med ställ. Jag vurpade för ett tag sen och hade jag inte haft ställ hade jag skadat mig rejält, men nu när jag hade ställ fick jag inte en skråma

knutten10 skrev:
2329608 I lördags Natt kl 03 tiden, var det en kille som inte hade något förstånd. Körde på motorvägen E18 i höjd med Hägernäs (Täby) då olyckan var framme. Konstaterat att han kört på tok för fort för hans tillstånd. Tappar kontrollen och kraschar. Personen hade bara shorts och T-shirt:huvet :3freak och enligt räddningstjänsten så blev han svårt skadad av skrap (rivjärns) skador. Varför jag skrev i hans tillstånd beror på att han misstänks för styr fylla.

Man ka´ ju även tänke sig att det inte är hans hoj - men, en polera som har kaxad till sig under nattens fyllo-fest och villigt erbjudit ett test-ride påä hans värsting hoj....

Sånt är ungefair att betragta som mord försök!!!
(och killen som aldrig har åkt på en hoj - har inga chans med några bärs i kroppen och 140 hk under röven!)

Låna inte ut din motorcykel....

#kgc-folke# skrev:
2329709 Ja kör alltid med ställ. Jag vurpade för ett tag sen och hade jag inte haft ställ hade jag skadat mig rejält, men nu när jag hade ställ fick jag inte en skråma
Jag har testat samma sak, och är otroligt glad över att jag alltid har full utrustning, och att jag har köpt bättre å bättre grejer allt eftersom, eftersom jag var dum nog att köpa enkla, å framför allt billiga saker från början :huvet

Galne Dansken skrev:
2329769 villigt erbjudit ett test-ride påä hans värsting hoj....

har inga chans med några bärs i kroppen och 140 hk under röven!)

Låna inte ut din motorcykel....

Vem säger att det var en värsting hoj, kunde ju lika gärna varit en CB125:a från 70-talet, lär ju göra ont att ramla på en sån också :7peta :näsblod

lorkan skrev:
2331020 Misstänkt rattfylleri handlade det alltså om? ..

Ja, eller en styr fylla.
Men du trådskaparen, tycker du verkligen att hans problem var att han inte hade skinnställ på?
Det ska jag tänka på nästa gång jag kör fuller, ALLTID skinnställ på så jag klarar mig från skador.

SUCK..... Att det alltid finns folk som måste lägga sig i andras liv hela jävla tiden. Att ni orkar bry er om andra som inte har skydskläder på sig.
Det är väl upp till var och en om man väljer att inte åka med skydd.
Jag använder alltid skyddskläder när jag kör och det är mitt val men om någon annan kör hoj utan så är det väl upp till honom.
Man räknas som myndig i detta land när man fyller 18år och har ansvar för sina egna handlingar eller hur. Killarna som ni nu kallar jävla idioter och vette fan mer vad ni kallar dem är säkert redan medvetna om riskerna att inte använda skyddskläder.
Men att sitta vid datorn och kalla alla jävla idioter tycker jag bara är ett ytterligare bevis på omognad från er MORALTANTER.
Ni har väl ALDRIG gjort någe dumt nån gång i erat patetiska liv.
Att göra nått dumt och ta risker ibland är faktiskt ganska roligt.
Men det är väl klart att ni som är SÅÅ ordentliga har väl redan gått och lagt er för att sova redan ....för det är FARLIGT med för lite sömn.

ps. Killen var misstänkt för fylla inte skyldig MISSTÄNKT

luci-guard skrev:
2332065 SUCK..... Att det alltid finns folk som måste lägga sig i andras liv hela jävla tiden. Att ni orkar bry er om andra som inte har skydskläder på sig.
Det är väl upp till var och en om man väljer att inte åka med skydd.
Jag använder alltid skyddskläder när jag kör och det är mitt val men om någon annan kör hoj utan så är det väl upp till honom.
Man räknas som myndig i detta land när man fyller 18år och har ansvar för sina egna handlingar eller hur. Killarna som ni nu kallar jävla idioter och vette fan mer vad ni kallar dem är säkert redan medvetna om riskerna att inte använda skyddskläder.
Men att sitta vid datorn och kalla alla jävla idioter tycker jag bara är ett ytterligare bevis på omognad från er MORALTANTER.
Ni har väl ALDRIG gjort någe dumt nån gång i erat patetiska liv.
Att göra nått dumt och ta risker ibland är faktiskt ganska roligt.
Men det är väl klart att ni som är SÅÅ ordentliga har väl redan gått och lagt er för att sova redan ....för det är FARLIGT med för lite sömn.

Stila dig.

Victor skrev:
2331959 Ja, eller en styr fylla.
Men du trådskaparen, tycker du verkligen att hans problem var att han inte hade skinnställ på?
Det ska jag tänka på nästa gång jag kör fuller, ALLTID skinnställ på så jag klarar mig från skador.

Glöm inte dubbla öronproppar osså så du verkligen inte hör alla verbala smädelser från uppretade grannar när du står utanför porten och varvstoppar i friläget.

luci-guard skrev:
2332065 SUCK..... Att det alltid finns folk som måste lägga sig i andras liv hela jävla tiden. Att ni orkar bry er om andra som inte har skydskläder på sig.

Vi hade för några år sedan en ung kille som gjorda samma sak som killen i tråden här. (om han nu hade lånad en kompis´s hoj..) Och på fyllan i badshorts körde av vid We (gamla Vivo) affären en lördag natt/söndag morgon.

Skillnaden var att Vaxholms killen dog på direkten..
vilket var ganska utäckt ävern för oss som bor där - och för våre barn som går just där i skolen varje dag. Min dottor har flera år efter en dårlig känsla när hon klivar av bussen där..

Killen hade fått hans livs första dröm jobb 17 år gammal, som kock elev på Vaxholms hotell - hade flyttad från mamma hemma på Gotland.

Jag tycker det är Ok att växla synepunkter och erfarenheter på ett internet forum, speciellt i ett sånt här ämne om man kan ge lite till att en liknande sits kanske kan unvikas..
Det är Ok att kalla mig moral tant för detta :tummenupp

(Nb: Killen i Vaxholm hade endå dött mott räcket även om han hade haft på sig allt som kan köpas för pengar...)

Tror det flesta som kör mc (åtminstone de här på sporthoj) trots allt kör med ställ. Tror även de flesta kör fortare än vad som står på skyltarna, medvetet.

Båda sakerna påverkar ju på sätt och vis andra. Olyckor utan ställ, handskar stövlar, och ryggskydd lär ju göra fler anhöriga ledsna och höja premierna för alla andra. Så det är ju lite fel att säga att var och en kan göra som de vill. Och ändå inte eftersom lagen inte säger nått om detta, endast hjälm. Hoppas verkligen alla använder hjälm.

Hastigheten däremot är det ju lag på att hålla.

För att göra en fördomsaktig slutsats så står nog sporthojåkare för många hastighetsolyckor och kromslädar för den andra typen. Såg ett helt gäng idag med jeans t-shirt och öppna hjälmar. Dock dömer jag inte dem för jag var ute och körde idag genomsvettig med full utr. dock i en annan hastighet...

I slutändan gör ju alla som de vill, lagligt eller inte, men en diskution är ju aldrig fel efter de kan få andra att tänka till och få en annan syn på saker.

Körde själv aldrig med ryggskydd i början för farsan hade ju inte det. Fattar inte hur jag tänkte. Har försökt få han att ändra sig, men gamla hundar...
han blir ju svettig på ryggen då, pust.

Jag har kanat en bit med huvvet i backen. tackar intergralhjälmen för att jag inte är fulare än vad jag behöver!!!

Långt inlägg. Ha det bra!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma