Oseriös bandags arrangör !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Det finns tyvärr en oseriös person bedriver bandags-arrangemang
Min Story
Jag bestämmer mig för att åka på en bandag 19 Juni på Gelleråsen.
Jag har fått 1.muntligt svar att det finns platser kvar och blir lovad en plats detta leder till 2.att jag betalar inom 12 timmar 3. Mailade dessutom .
Detta känns solklart och leder till att jag avbokar mina arbets aktiviteter för det roligaste jag vet dvs åka hoj på bana.
En helhög av personal under mig får andra uppgifter.

Den oseriöse bandags arrangören talar om för mig dagen efter att det inte är säkert att det finns platser kvar, jag ifrågasätter honom då jag beskriver att jag tagit ledigt och blivit lovad.
Han har inte tid att prata ringer upp mig efter 15 min och plötsligt beslutar han sig för att det är fullbokat :rolleyes:.

Motiveringen han lämnar ä ja tar ingen skit så någon annan få ta din plats. toppen inställning påminner mig om en bilhandlare som lämnar garanti runt hörnet :tummenupp

I dom flesta fall tack och lov så all heder till ni seriösa arrangörer actionpics, HET mfl som ställer upp och ordnar roliga bandagar.

En arg men glad Doktor som åker MC hellre än bra :)

Last edited:
HanneZ skrev:
2224590 http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120267

Den körningen antar jag? Swedie skrev ju redan igår att körningen va fullbokad...
Han hann precis emellan tror jag.

Bara så folk vet, så handlar det inte om MIG... :)

Tråkigt att det blev så pass avskalat. Men vad jag vet så hade han svårt att administrera det hela på ett bra sätt. Tog nog på sig lite för mycket ansvar och fick nog för mycket att göra.

Inte för att jag skyddar hans tillvägagångssätt, som kunde vara aningen mer rafinerat och kundvänligt.

HanneZ skrev:
2224590 http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120267

Den körningen antar jag? Swedie skrev ju redan igår att körningen va fullbokad...

Exakt detta såg jag med dagen efter jag anmälde mig detta är jag 100% införstådd med är det fullt så är det no probs :)

Men blir man lovad en plats dagen innan muntligt så borde man står för det då jag gör allt rätt och massa avbokade aktiviter ställs om.

Ser inget försvarbart i hans agerande bara en ytterst oseriös attityd som liknar en hästskojare lr bilhandlare som inte lämnar några garantier.
Eller man kanske inte ska ha några krav överhuvudtaget kanske.

MC Doktorn skrev:
2224628 Exakt detta såg jag med dagen efter jag anmälde mig detta är jag 100% införstådd med är det fullt så är det no probs :)

Men blir man lovad en plats dagen innan muntligt så borde man står för det då jag gör allt rätt och massa avbokade aktiviter ställs om.

Ser inget försvarbart i hans agerande bara en ytterst oseriös attityd som liknar en hästskojare lr bilhandlare som inte lämnar några garantier.
Eller man kanske inte ska ha några krav överhuvudtaget kanske.
Självklart ska man ha krav på arrangörerna, jag har också gnällt lite en gång men det va inte alls poppis. Oftast måste man ge lite positiv kritik samtidigt som den negativa, annars tas det bara som "gnäll" och kastas i papperskorgen.

HanneZ skrev:
2224630 Självklart ska man ha krav på arrangörerna, jag har också gnällt lite en gång men det va inte alls poppis. Oftast måste man ge lite positiv kritik samtidigt som den negativa, annars tas det bara som "gnäll" och kastas i papperskorgen.

Jag tolkar oförmågan att tåla saklig kritik som ett tecken på otillräcklighet eller dålig självkänsla, man ska ha höga krav på arrangörer ffa säkerheten och bandagens genomförande.

Men i detta fall handlar det om en arrangör med total avsaknad av proffesionellt agerande och känsla för service och ansvarskännande som säljare av bandags arrangör, Jag hoppas verkligen att han inte har samma oseriösa inställning när det gäller säkerheten.

Jag blir förvånad att han inte ger dig en plats. Det är ju ändå 750 pix rakt ner i plånboken för honom, alla kostnader är ju redan betalda.
Men för oss andra är det ju trevligt med så lite folk som möjligt.

Victor skrev:
2224670 Jag blir förvånad att han inte ger dig en plats. Det är ju ändå 750 pix rakt ner i plånboken för honom, alla kostnader är ju redan betalda.
Men för oss andra är det ju trevligt med så lite folk som möjligt.

Jag upplever åxå att det är märkligt om det öppen depå med över 60 st och olika tempo och det skulle inte förvåna mig om det blir 3 grupper i varje fall till slut.
Men men ... jag går vidare och inser att det va sista gången jag åker med honom som arrangör :)

Btw ha en trevlig dag den 19:e :tummenupp

MC Doktorn skrev:
2224966 Jag upplever åxå att det är märkligt om det öppen depå med över 60 st och olika tempo och det skulle inte förvåna mig om det blir 3 grupper i varje fall till slut.
Men men ... jag går vidare och inser att det va sista gången jag åker med honom som arrangör :)

Btw ha en trevlig dag den 19:e :tummenupp
Sista gången du "åker"? Du har inte ens åkt än! :)

Men vi syns den 20e va?! Jag kommer ligga där o nöta iaf!

Swedie skrev:
2224973 Sista gången du "åker"? Du har inte ens åkt än! :)

!

:rodnar

Swedie skrev:
Men vi syns den 20e va?! Jag kommer ligga där o nöta iaf
jo den 20:e och bara min egen begravning kommer hindra mig från att komma men det är ju en helt annan arrangör för jag betalt den dan med.

Ska tom försöka komma ner den 14:e om allt flyter på här hemma. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman