Oseriös arbetsgivare.

Du läste nog inte hela mitt inlägg,:va
Läsförståelse är ett grundläggande krav för att citera ett inlägg.
Börja om i årskurs ett innan nästa citat:hördu

Citerar dig!
"Hjälper inte det så meddela er arbetsgivare att då kommer ni att sänka er arbetstakt så att den motsvarar lönen.
Viktigt är okså att se till att han har så lite som möjligt att klaga på er."

Ok, du menar att man bara ska hota med det. Viss skillnad förståss men det är ändå en löjlig åtgärd att dra ner till 80% arbetstakt eller vad du nu tycker är lagom arbetstakt.

Antingen jobbar man eller också inte. Nåt djäkla halvdan mesyr tycker jag fortfarande bara att den är löjlig.

Citerar dig!
"Hjälper inte det så meddela er arbetsgivare att då kommer ni att sänka er arbetstakt så att den motsvarar lönen.
Viktigt är okså att se till att han har så lite som möjligt att klaga på er."

Ok, du menar att man bara ska hota med det. Viss skillnad förståss men det är ändå en löjlig åtgärd att dra ner till 80% arbetstakt eller vad du nu tycker är lagom arbetstakt.

Antingen jobbar man eller också inte. Nåt djäkla halvdan mesyr tycker jag fortfarande bara att den är löjlig.
Du har fortfarande inte läst på:fakta:öl:kiss:D:D:wiggle:cpparty:kryckor

Vilken branch gäller detta bondenpaavo, och vad har du för befattning?

Företagsprofilering, reklam, dekor osv.

Befattning? Well, man skulle kunna säga att jag sitter på kompetensen i produktionen.

Härnösand är inte en så stor stad så var jag jobbar kan den nyfikne ta reda på...

Okej men den utvecklingen låter ju jättebra. Luta dig tillbaka och se vad som händer (och sök jobb iaf).

Utvecklingen med att företaget ringer facket passar mig fint. Vad företaget nu tror att dom ska vinna på det återstår att se.

Nu blir det ryggläge tills på tisdag. Ja förutom att leta jobb då...

Ja att lägga ner arbetet för en stund var någonting vi tänkte ta till på måndag. Vi 2 som kan göra det på jobbet alltså.

Men i och med att företaget nu fick för sig att ringa facket så ligger det lite på is.

Last edited:
Jo, i och med att du började jobba för den lönen så har du godkänt den.

Jag har i alla fall vid två olika tillfällen blivit motarbetad av facket då det stack i lokala fackklubbens ögon att vi var tre st på en lite speciell avdelning som tjänade för mycket i förhållande till övriga fackanslutna på företaget, de slogs med näbbar o klor för att vi inte skulle få förhandla personligen med företaget.

Ooops! Nu svarar jag sent här men visst finns det idioter inom facket. Kanske till och med att det är gott om dem, men det jag ville ha sagt var att ingen lag förbjuder inviduella löner.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back