Oscar på pallen i 250R Linkeboda

GSXR1100R skrev:
Jag har till skillnad ifrån dig insett mina begränsningar, jag kör endast ERF samt klubbrace :D
Och i de sammanhangen ligger du natuligtvis och krigar i topp? Har du VERKLIGEN insett dina begränsningar? :lol

Jag var funktionär i dag och hade tyvärr ingen koll på Oscar då det stod 29 i programmet men det inte fanns någon sådan, trodde att han utgått. Nummer 20 (visade sig vara Oscar) däremot närmast utklassade de övriga, han vann med rejäl marginal och ledde nog direkt från start.

Imponerande också av Ullis att komma 4:a omgiven av massor av elaka 250:s. :yoparty

Chris Ash skrev:

Som jag uppfattat det så va det 56:3 på både kval och på race.
Var i mål runt 22sek före tvåan som var oFFkeFF. Trea Nyteknik å fyra Ullis!

Det första han sa i telefon efter racet va: "Det gick bra! Hojen höll!" (?) :)

Axxexs skrev:
Som jag uppfattat det så va det 56:3 på både kval och på race.
Var i mål runt 22sek före tvåan som var oFFkeFF. Trea Nyteknik å fyra Ullis!

Det första han sa i telefon efter racet va: "Det gick bra! Hojen höll!" (?) :)

Impregnerande körning! Då blir det 250 nästa år då..... :)

Hyggligt överlägsen och ledde med 50m efter ett knappt varv..... Dessutom varvade han alla i startfältet utom placering 2-4!!! Många av dom ett antal gånger :D
Mest imponerande var dock Ullis som krigade sig förbi ett par 250 racers genom att iskallt bromsa sig om dom i Bergskurvan - Hon var nog också en av dom som hade högst kurvhastighet just där. Körde upp sig från placering 7-8 i starten till 4 i mål.

Bra racedag utan allvarligare incidenter - Så för en gångs skull kunde man som funktionär agera "turist". (I R1000 kom alla startande i tävlingen i mål, vilket nog måste betraktas som rätt förvånansvärt....)

\\ 2B

Bra kört Oscar! Sluta hålla igen på leendet ;) glad var du

jag är glad för min placering iaf.

Swedie skrev:
Bra kört Oscar! Sluta hålla igen på leendet ;) glad var du

jag är glad för min placering iaf.

Jag är nästa lika glad för min placering å extremt nöjd med att Oscar inte tullade på fingrappan.. Tack för lånet av däcksvärmeriet förresten! :tummenupp

/B

GSXR1100R skrev:
Oscar körde 2 sekunder långsammare med en 250R jämfört mad sin ombyggda gathoj :rofl

Om man jämför snabbaste tiderna för vad dom olika klasserna körde på SM:et med vad Oscar nu körde så var han 3,869 sekunder ifrån Superbiketiderna med sin "jämförbara" R1 på Rookie1000-racet.

I racet nu med en 250 racer var han nu 3,286sek ifrån snabbaste tiden från 250racerloppet! Och då är den racern han lånade i ett hyffsat "standardskick"!

Last edited:
Axxexs skrev:
Om man jämför snabbaste tiderna för vad dom olika klasserna körde på SM:et med vad Oscar nu körde så var han 3,869 sekunder ifrån Superbiketiderna med sin "jämförbara" R1 på Rookie1000-racet.

I racet nu med en 250 racer var han nu 3,237sek ifrån snabbaste tiden från 250racerloppet! Och då är den racern han lånade i ett hyffsat "standardskick"!
R-1000 är väl inte SBK, men jag tror att talangen Oscar kör snabbt oavsett om det är en 2 eller 4 takt :tummenupp

*/ ?>
Back