OS-Truppen TRE KRONOR

Om nu någon tror att NHL-divorna ska bärga hem en medalj från OS
så kommer ni att bli besvikna.
Hade en tredjedel av truppen varit från elitserien så kanske det funkat.
Hungriga vargar jagar bättre!

ultimate_TF skrev:
Får hoppas att Näslund kommer igång. Såg på sportspegeln igår och hörde vad wikegård hade att säga om truppen. Han tyckte att Sedinaran kom i kläm för att de är för "dåliga" för att spela första och andra femman, men för offensiva för tredje och fjärde femman. Det har han nog rätt i, och det skulle säkert blivit fallet med nylander också.

Det ända i backbesättningen som jag tycker är konstigt är Kenny Jönsson. Visst han är en bra spelare. Visst han har rutinen. Men att matchas mot Bofors, Skellefteå och Oskarsham är inte det bästa inför en OS-turnering. Det är knappt jag tycker att elitserien räcker till. Jag skulle vilja se Dick Tärnström iställetför Kenny. Honom i powerplay skulle vara fint, kanske inte första men iaf andra.

En annan sak som är oroväckande(?) är den höga medelåldern 29 år är ganska mycket. Men det behöver inte vara negativt, men jag skulle gärna se lite "nytt blod" i truppen.

Ja Dick eller Daniel Tjärnqvist kanske.. Dock har ju Kenny visat att han kan lira på en hög nivå och precis som du sa div1 är väl inte den optimala uppladdningen.
medelåldern tycker jag känns ganska bra.. är kanske inte rätt läge att testa "nytt blod" i en så viktig tunering.. får hopps det blir lite sådant i VM istället.

BMW R90s skrev:
Om nu någon tror att NHL-divorna ska bärga hem en medalj från OS
så kommer ni att bli besvikna.
Hade en tredjedel av truppen varit från elitserien så kanske det funkat.
Hungriga vargar jagar bättre!
Jo, men dom skall vara just vargar, inte några pudlar. Plocka fram 20 vargar från elitserien :tomten

De pratade om truppen på hockeykväll. De ville inte ha me nyllet eftersom han förmodligen inte kommer få den istid som krävs för att han ska kunna prestera. Han behöver tydligen mycket istid för att vara bra. De hade samma resonemang om sedin bröderna men de kom ju med iaf. Sedinarna suger enligt mig. Holmström borde vara med, känns inte att som det finns någon som kan bröta ordentligt framför mål nu. Tycker inte NHL-stjärnorna har presterat bra i blågult på länge, hoppas det blir annorlunda detta OS. Tror dock inte de har någon chans att vinna men medalj hade ju inte varit fel.

SSB skrev:
Jo, men dom skall vara just vargar, inte några pudlar. Plocka fram 20 vargar från elitserien :tomten
Japp, då hade det nog blivit succé.

Hade iofs gärna sett Kåberg bli mosad av någon rutinerad NHL-lirare.

hållundan skrev:
Japp, då hade det nog blivit succé.

Hade iofs gärna sett Kåberg bli mosad av någon rutinerad NHL-lirare.
Kåberg blir knappast mosad av någon i NHL, även om han givetvis inte har i OS-laget att göra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg