Osäker på mitt nytagna hojkort.

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Suzuki GSXR750
Hejsan!
Nu är det så att jag hade uppkörning i lördags 31/10 (Grattis till mig som klarade den). Problemet är att när jag kollade på det där pappret när jag kom hem så har uppkörningsmannen missat en siffra i mitt personnummer, samt skrivit datumet 31/9 vilket ju inte ens finns. Kommer det några problem med det här tror ni? Ska jag ta oh prata med någon på Vägverket kanske? Eller någon annan?

Mvh Tomas med (kanske) nytaget hojkort.

Ja du maste meddela felet och be vagverket atgarda. Du ska fa det gratis ocksa. Bara skicka korkortet med ett brev dar du forklarar felet.

Klart du får ditt kort (grattis!). Men ring det VV-kontoret du körde upp för och förklara att det blivit fel på din lapp så de rättar till det.

Nej, jag tror dom kommer skicka det till personen som stog näst efter dig i tur vid uppkörningen.

Så vänta dig ett samtal där vederbörande kommer ringa upp och Tacka!

Last edited:
"Kommer det några problem med det här tror ni?"

Ja vad skulle du som MP tänka om du kontrollerar ett körkort som har dom felen? :va

Jaja ni har nog rätt. De kloka människorna på Vägverket eller Transportstryrelsen eller vad de nu heter fixar säkert detta. Det trevliga damen som svarade när jag ringde gav mig det glasklara svaret "Det där tror jag löser sig ändå. Fast kanske inte, jag är inte så insatt. Prova ring imorgon." :tummenupp

De hade inte fått in mitt provresultat iallafall, men får väl avvakta lite till. Tack oh godnatt.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back