Det är såhär att min grusmoppe slirar på kopplingen vid fullgas, tog isär kopplingen idag för att mäta upp lameller och stålskivor.
Alla lameller och stålskivor har originaltjocklek vid mätning, fjädrarna är en mm mindre än nya men en mm från gränsen.
Så det är alltså inte något av detta som orsakat sliret.
Tittade på kopplingskorgen och hittar gropar från lamellerna, skulle uppskatta dom till 0.5mm djupa med mjuka kanter. Kan detta orsaka slirande koppling?
Annars är det bara ett tidigare oljebyte som kan va orsaken, använde mig av en shell advance mineralolja.
Vad säger ni?
Bifogar bild på groparna i korgen.

Alla lameller och stålskivor har originaltjocklek vid mätning, fjädrarna är en mm mindre än nya men en mm från gränsen.
Så det är alltså inte något av detta som orsakat sliret.
Tittade på kopplingskorgen och hittar gropar från lamellerna, skulle uppskatta dom till 0.5mm djupa med mjuka kanter. Kan detta orsaka slirande koppling?
Annars är det bara ett tidigare oljebyte som kan va orsaken, använde mig av en shell advance mineralolja.
Vad säger ni?
Bifogar bild på groparna i korgen.



