Oroande trendbrott eller inget att bry sig om?

Trendbrott eller ej?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
hälsa gör man ifall man hinner. att börja prata med helt okända människor är ingenting som jag någonsin skulle göra och jag tycker det är fel att göra det. det här är sverige, här håller vi käften. Finns det några andra anledningar till att köra motorcykel än att det är jävligt roligt att köra motorcykel?

Klart jag kan hälsa, även stanna o snacka lite om nån vill det. Men mcn är till för EN person och det passar mig utmärkt. Jag är ingen lagspelare.

jag är av den yngre skaran motorcycklistetr, hälsar och blir glad då nån hälsar men då är jag lite underlig också :rolleyes: Hälsar dock inte då i man kör i nån stad för då kan de bli jobbigt.

Är dock lite för blyg för å prata med vem som helst.

Jag tycker att det hör till att hälsa. Oavsett om det är en blysläde eller plastraket man möter. Det är trevligt.
Förr så hälsade man på likasinnade i mycker större utsträckning än vad man gör idag.
Hur många som är ute med husvagn nu för tiden hälsar på andra med husvagn (när man möts på vägarna...)? Ingen tror jag. Men förr gjorde de det.

Släng ut en näve eller en fot när ni möter en motorcyklist, det kräver inte så mycket energi...

Det har väl blivit mer o mer så inom alla aktiviteter t.ex skateboard, MTB osv i mitt fall....folk tittar bara konstigt på en om man hejar.....Det var bättre förr!! :D Fast folk är väl för coola tycker dom för att heja å snacka lite åkning/vurpor/vilka nya häftiga broms klossar man monterat.
Nästa gång ska jag fräsa DR Pepper på dom jävlarna..... :kocko

om jag inte är ute och vanisnneskör så hälsar jag alltid :)

dom få gånger jag står stilla så bjussar jag gärna på en pratstund till fellow bikers... :tummenupp

sh.com är räddningen får vi hoppas

edit: klart man hälsar när man möter någon (så länge det kan ske riskfritt)
och hamnar man brevid någon på en mack t.ex. är det lätt att man snackar lite skit en stund :)

Last edited:
Firefly skrev:
Jag tycker att det hör till att hälsa. Oavsett om det är en blysläde eller plastraket man möter. Det är trevligt.
Förr så hälsade man på likasinnade i mycker större utsträckning än vad man gör idag.
Hur många som är ute med husvagn nu för tiden hälsar på andra med husvagn (när man möts på vägarna...)? Ingen tror jag. Men förr gjorde de det.

Släng ut en näve eller en fot när ni möter en motorcyklist, det kräver inte så mycket energi...

Hälsar också alltid om jag hinner se att det kommer nån! ibland är jag så inne i körandet att man missar mötande :3freak
Tycker det är ganka askönt att om man ser nån med hoj eller hojklädsel så kan man prata med dom bara sådär, rätt upp och ner. för dom är nästan alltid trevliga! Väldigt skönt när det är så lätt :)
fast det är inte många som hejar på en, ibland tror folk nog att man är moppe...... :3freak :4skrika

Alla borde heja, om inte av den goda viljan så av artighet :7peta

Att ens fundera på att släppa ena handen från styret i en korsning etc. är idiotiskt.

Det jag tycker är roligast är besiktningskön på våren. Vi hade drive-in här så när det börjar bli varmare på våren så kör gubbarna dit och ställer sig i kö, och jag med! Där snackas det mycket roligt, senast va den en gubbe som var chockad över hur en annan gubbe ens vågade sätta sig på en gsx400(tror jag de va) medans en annan tokgubbe hade kört runt europa med frun på en liten vespa för några år sedan. Själv va jag där och besiktiga farsans vespa så jag fick va med o tjöta vare sig ja ville eller inte.

/ Hannes

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back