Oro runt miltal?

Painadict

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1 -02
Funderingar runt köp av en Honda CBR 900 RR uttagen 2003...nyservad bla bla bla...allt e bra...ser ut som en toppen hoj....men den har gått 3500 mil....
bör jag oroa mig för miltalet? nåt annat speciellt om den modellen jag bör tänka på?

Sök och du skall finna att hojarna kan rulla många tusen mil till bara service är skött så!

Edit: Sen att det är en Honda gör ju inte saken sämre, bra motorer!

e den bara fullsrvad så e motorn skottsäker inga problem alls! min 929:a har rullat ca 3700 mil samt att den e fullservad, den går fint som snus, det du kan diskutera med säljaren är priset, du borde väl inte ge mer än ca 65K för den det hade inte jag gjort ivf med tanke på milen, antar att du kommer att köra ett par tusen mil men då bör du ha i tankarna att den inte kommer att bli så lättsåld, du lär nog få sälja den relativt billigt då om du skulle vilja bli av med den :)

Painadict skrev:
2291480 Funderingar runt köp av en Honda CBR 900 RR uttagen 2003...nyservad bla bla bla...allt e bra...ser ut som en toppen hoj....men den har gått 3500 mil....
bör jag oroa mig för miltalet? nåt annat speciellt om den modellen jag bör tänka på?

Hojen kan gå mycket längre än så. upp till 7000mil fast vissa reperationer får göras i bland, finns säkert dom som gått ännu längre.

men 1166 mil per år är mycket tycker jag å det blir en del värde minskning om något år. ex: hoj med års 01 med 5000mil skulle inte jag ge så mycket för tex

min cbr är en -95 med nästan 4000mil på mätaren skiljer 8år

jag antar att det e en 954 vi pratar om eller :confused:

SilentPlanet skrev:
2291507 Hojen kan gå mycket längre än så. upp till 7000mil fast vissa reperationer får göras i bland, finns säkert dom som gått ännu längre.

men 1166 mil per år är mycket tycker jag å det blir en del värde minskning om något år. ex: hoj med års 01 med 5000mil skulle inte jag ge så mycket för tex

vad händer efter 7000 mil :confused: exploderar motorn då eller :pangihuve

SilentPlanet skrev:
2291507 Hojen kan gå mycket längre än så. upp till 7000mil fast vissa reperationer får göras i bland, finns säkert dom som gått ännu längre.

ehh ja det finns MÅNGA hojar som gått över 7000 mil...förstår inte riktigt varför du hänger upp dig på just det miltalet :confused: Har en polare vars gsxr 750 98 rullar 9500 mil utan problem och en annan som klämt ur över 15000 ur en GPZ 900 r -84.

Milnojan är enormt överdriven. Moderna mcmotorer (och såklart även vissa äldre, tex Suzukis luft/oljekylda 1052 och 1127-spisar) är resultatet av ingenjörskonst (och kostnader...) på riktigt hög nivå. Extrema prestansakrav går hand i hand med extrema kvalitetskrav.

Vad gäller Honda så är deras kvalitetsrykte, inte minst på motorsidan, grundmurat. Ingen motor är dock skottsäker men sköts grejorna om så är 20 000 mil och mer ingen orimlighet.

Vet att engelska tidningen Superbike hade ett kul test med en Blade för ganska många år sen.
Dom körde hojen runt en oval bana i toppfart i ganska många mil.
Kommer inte ihåg hur långt men det var över 6000mil har jag för mig.
dom testa den i bänk före och efter och plockade isär för att kolla slitage.
Den var som ny inuti och gav 11 hk mer än innan körningen.

SilentPlanet skrev:
2291507

Jag kör ca 800-1000mil per år,det anser jag va en normal körning,min 00a har gått 4000mil.Har din stått parkerad nånstans eller :)

CALLAHAN skrev:
2291637 Vet att engelska tidningen Superbike hade ett kul test med en Blade för ganska många år sen.
Dom körde hojen runt en oval bana i toppfart i ganska många mil.
Kommer inte ihåg hur långt men det var över 6000mil har jag för mig.
dom testa den i bänk före och efter och plockade isär för att kolla slitage.
Den var som ny inuti och gav 11 hk mer än innan körningen.

240 timmar.
olika snubbar som åker på en hoj i 250 kmh tar väl typ 240 tim :3freak
de e 10 dagar typ. :3freak

Triumph håller fan inte många mil, jag har bytt olja o filter var 200mil men ändå bestämmer sig växellådan för att rasa efter 2500mil. Jävla skithoj! :mad: :machinegu

Kocken skrev:
2291682 Triumph håller fan inte många mil, jag har bytt olja o filter var 200mil men ändå bestämmer sig växellådan för att rasa efter 2500mil. Jävla skithoj! :mad: :machinegu

vad har det med denna tråden att göra :confused: tror att han ville ha lite info om cbr inte nått jävla engelskt skrot, jag menar du hade inte behövt å göra ett inlägg om din traja alla vet ju redan att traja e skit så att säg :tummenupp

Kocken skrev:
2291682 Triumph håller fan inte många mil, jag har bytt olja o filter var 200mil men ändå bestämmer sig växellådan för att rasa efter 2500mil. Jävla skithoj! :mad: :machinegu
Byta olja och filter varje 200 mil kan väl inte vara nyttigt, om jag skulle göra det så får man vika varje söndag för oljebyte. :rolleyes:

Du behöver ju inte vara grinig. Ville bara varna för ett hojmärke där man bör vara orolig över miltalen. Jag VET! att Triumph är skrot :tummenupp

Kocken skrev:
2291698 Du behöver ju inte vara grinig. Ville bara varna för ett hojmärke där man bör vara orolig över miltalen. Jag VET! att Triumph är skrot :tummenupp

inga problem men det var inte traja han ville ha lite info om utan en riktig hoj :D , skoj att du tycker att du kör omkring på en riktig skrotfirma :tummenupp

Tack för alla svaren! Väldigt matnyttigt! Så oroa mig för själva mc:n bör jag ej men kanske värdeminskingen som kommer eller?
Tack på förhand!

general skrev:
2291704 inga problem men det var inte traja han ville ha lite info om utan en riktig hoj :D , skoj att du tycker att du kör omkring på en riktig skrotfirma :tummenupp

Det är därför jag köper ny hoj nästa vecka :tummenupp Honda har bra motorer körde honda när jag körde cross och den motorn fick ta mycket skit men gick som en klocka endå :yoparty

Kocken skrev:
2291891 Det är därför jag köper ny hoj nästa vecka :tummenupp Honda har bra motorer körde honda när jag körde cross och den motorn fick ta mycket skit men gick som en klocka endå :yoparty

:tummenupp

Painadict skrev:
2291851 Tack för alla svaren! Väldigt matnyttigt! Så oroa mig för själva mc:n bör jag ej men kanske värdeminskingen som kommer eller?
Tack på förhand!

om det är en 954 så tycker jag inte du borde pröjsa mer än typ 65K för den, pruta hårt då jag tror att säljaren e medveten om att det kommer att bli svårt med att få ut så mkt mer och jag tror du kommer att lyckas, vad begär han förresten?

general skrev:
2291518 jag antar att det e en 954 vi pratar om eller :confused:

vad händer efter 7000 mil :confused: exploderar motorn då eller :pangihuve

oftast inte värt att laga om du inte är duktig själv, du vet man lagar inte hojar som inte har något värde

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back